خسارت طوفان شاهین به شبکه برق دردست بررسی است

به گزارش زیپو کالا مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار داشت: میزان خسارت طوفان شاهین به شبکه برق هنوز مشخص نبوده و آماری که در فضای مجازی در این خصوص مطرح گردیده است، مورد تایید صنعت برق نیست.
سیداعتضاد مقیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده به شبکه برق بیشتر از عدد ۷۰۰ میلیاردریال مطرح شده پیشبینی می شود، اظهار نمود: باتوجه به این که کل خسارت شبکه برق را نمی توان در زمان وقوع حادثه برآورد کرد لازم است اقدامات کارشناسی صورت بگیرد و بعد از آن عدد دقیقی را اعلام نمود.
وی با تکیه بر این که خسارات وارد شده حتما باید اصلاح گردد چونکه در غیر این صورت در طوفان بعدی متحمل خسارت بیشتری خواهیم شد، خاطرنشان کرد: انجام این کار نیازمند بازرسی و انجام کارهای کارشناسی است و تا زمان رفع کامل مشکلات نمی توان عدد دقیقی را اعلام نمود.
به قول مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو باتوجه به این که زمینهای منطقه عموما باتلاقی شده اند، اجازه ورود کارکنان برای رفع مشکل را ندادیم چونکه برای افراد خطرآفرین است، بنابراین در نقاطی که پایه ها شکسته بود، در بخش هایی دیگر این پایه ها را نصب کردیم تا مشکل خاموشی برطرف شود.
مقیمی اضافه کرد: در مجموع ۲۰ پایه بر اثر طوفان شاهین شکسته شد که تا وقتی که آب فروکش نکند نمی توانیم عملیات اصلاح را انجام دهیم، البته هم اکنون در هیج منطقه ای با مشکل خاموشی مواجه نیستیم و شبکه کاملا در مدار است.

منبع: