رئیس سازمان امور مالیاتی: درآمدهای مالیاتی با جلوگیری از فرارها ۶۰ درصد رشد کرد

رییس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: مالیات بر تراکنش بانکی نداریم بلکه برای جلوگیری از فرار مالیاتی، تراکنش های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مورد رصد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از خانه ملت، امیدعلی پارسا با اعلان اینکه توانسته ایم با جلوگیری از فرارهای مالیاتی به درآمد تعیین شده در بودجه سال جاری درباب درآمدهای مالیاتی دست یابیم، اضافه کرد: یکی از راه های تشخیص فرار مالیاتی بررسی تراکنش های بانکی افرادی است که دارای گردش مالی بالایی هستند، یعنی گردش مالی تراکنش های بانکی بالای ۵ میلیارد تومان مبنای کار قرار دارد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بانک مرکزی تمامی اطلاعات مربوط به این اشخاص را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می دهد، البته مواردی مانند حقوق، دریافت وام، تبدیل شکلی از دارایی به شکل دیگر و مواردی که جنس درآمدی ندارند را کنار می گذاریم، اما نسبت به موارد دیگر از مودیان سوال می شود که آیا فعالیتی بوده که مالیات آن پرداخت نشده باشد.
پارسا با تاکید بر این که ما مالیات بر تراکنش بانکی نداریم، اظهار نمود: بر این اساس سازمان امور مالیاتی با بررسی تراکنش های بانکی اشخاص از کارهایی که مالیات آنها پرداخت نشده، مالیات را مطالبه کرده و این کار با قوت در دست اقدام است. طی ۵ ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سالهای قبل حدود ۶۲ درصد رشد درآمد مالیاتی داشته ایم که این درصد بدون فشار به مودیان و بیشتر بوسیله جلوگیری از فرار مالیاتی به دست آمده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: اطلاعات مربوط به اشخاصی که فرار مالیاتی دارند بوسیله سازمان امور مالیاتی شناسایی شده و یا اطلاعات مربوط به کارهای اقتصادی توسط دستگاه های نظارتی و اجرائی برای ما ارسال می شود و ما برمبنای آن اقدام می نماییم.
پارسا با اشاره به این که فرار مالیاتی انواع مختلفی دارد و ما بدون هیاهو و جار و جنجال موارد مالیاتی را عالمانه بررسی و اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم، اظهار داشت: این سیاست قطعی و محکم سازمان امور مالیاتی بوده و هست.