در گزارش زیپو كالا مطرح شد؛ کاهش ۲۰ درصدی تولید لوازم خانگی به دنبال قطعی برق

به گزارش زیپو کالا دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران اظهار داشت: در دو ماه نخست فصل تابستان به علت قطع برق صنایع، تولید لوازم خانگی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد اما هم اکنون روند تولید به حالت عادی بازگشته است.

سید حسین حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تولید لوازم خانگی پس از اعمال ممنوعیت واردات و در دوره تحریم ها با رشد قابل توجهی مواجه گردید. بگونه ای که در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷ رشد بیشتر از ۷۰ درصدی را در تولید این محصولات شاهد بودیم.
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران اضافه کرد: سال جاری هم روند تولید افزایشی است و در فصل بهار بیشتر از ۲۹ درصد رشد تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کردیم.
وی افزود: منتهی در دو ماه نخست فصل تابستان به علت قطع مکرر برق صنایع، تولید این محصول کاهش پیدا کرد.
شاهرودی اظهار داشت: بدین سان تولید لوازم خانگی کوچک و بزرگ در دو ماه تیر و مرداد نسبت به دو ماه اردیبهشت و خرداد با کاهش ۲۰ درصدی مواجه گردید.
وی اضافه کرد: البته الان روال تولید به حالت عادی بازگشته و این کاهش تولید درحال جبران است و طبق برنامه ریزی ها تا آخر سال رکورد جدیدی در تولید لوازم خانگی ثبت خواهیم کرد.
دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران در مورد کاهش تقاضا هم اظهار داشت: به صورت طبیعی به علت کاهش قدرت خرید مردم و نرخ تورم، تقاضا در بازارهای مختلف کاسته شده و این مورد فقط مختص بازار لوازم خانگی نیست؛ چه بسا که هم اکنون مشتری در بازار حضور دارد درحال خرید است و لوازم خانگی دائم به بازار تزریق می شود.

منبع: