عنابستانی: شجاعت اصلاح قانون کار در وزارت خانه بوجود بیاید

زیپو کالا: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اصلاح بعضی از قوانین فعلی به نفع جامعه کارگری تاکید نمود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، علی اصغر عنابستانی در دیدار انجمن های کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار نمود: آقای وزیر بسیار خوشحالم که جلسات اولویت دار شما حضور در جمع تشکل های کارگری است و توفیقی بود که در این نشست حضور داشته باشم.
وی ادامه داد: از نیابت نگاه مجلس و کمیسیون اجتماعی مطرح می کنم؛ خیلی از قوانین که به نفع کارگری و تشکل پذیری ساختار کارگری است، احتیاج به اصلاح دارد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن آمادگی مجلس برای همکاری با دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان نمود: در مجلس باید با سرعت کارها دنبال شود و به صورت مثال اصلاح قانون بیمه بیکاری ضروریست و بخصوص در جریان کرونا معلوم شد که چه لزوم جدی دارد و چند میلیون کارگری که در ساختار اشتغالی کشور ثبت نشده بودند، بیکار و بی پناه شدند و ما هیچ راهکاری برایش نداشتیم.
عنابستانی در ادامه اظهار داشت: ۱۱ سال است که این طرح اصلاح بیمه بیکاری بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در رفت و آمد است و الان در کمیسیون اجتماعی مجلس است و باید لایحه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی بیاید.
وی بیان نمود: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار که این هفته در مجلس شورای اسلامی با رأی خوب در اولویت قرار گرفت، از کارهای بسیار خوبی است که می تواند به نفع توسعه اشتغال کارگشایی نماید.
نماینده غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شجاعت اصلاح قانون کار به نفع توسعه اشتغال و امنیت شغلی باید در وزارت خانه به وجود بیاید.
وی اظهار داشت: برای طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی که حالا در کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی می باشد، نمایندگان وزارت خانه و تأمین اجتماعی باید جدی تر پای کار بیایند و طرح باید اصلاح گردد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش نقش نمایندگان کارگری در تأمین اجتماعی ضروریست و کار باید به کارگران واگذار شود و اگر در مجلس شورای اسلامی احتیاج به اصلاح قانون است، این آمادگی وجود دارد که اتفاقات قابل قبولی رخ دهد.

منبع: