بازگشت لوازم خانگی کره ای به بازار ایران تکذیب شد

به گزارش زیپو کالا مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام نمود: هر گونه لابی گری درباره بازگشت مجدد لوازم خانگی کره جنوبی به ایران کذب محض است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کیوان گردان در گفتگو با خبر رادیو، با بیان این مطلب اضافه کرد: تابحال درباب بازگشت مجدد لوازم خانگی کره جنوبی به ایران هیچ نوع استعلامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام نشده است و چنین موضوعی نیز تا حالا مطرح نشده است.
وی با اعلان اینکه اینگونه مباحث کذب محض و نادرست است، افزود: بعنوان مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت که مسئول حوزه لوازم خانگی است هر گونه سخنی درباره بازگشت مجدد لوازم خانگی کره جنوبی به ایران را از اساس نادرست می دانم.
مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت درباب موضوع پول های بلوکه شده ایران توسط کره جنوبی نیز بیان کرد: موضوع پول های بلوکه شده را که طبیعتاً بانک مرکزی پیگیری و دنبال می کند اما از وزارت صمت در این خصوص مشورتی گرفته نشده است.
گردان با تاکید بر اهمیت موضوع تنوع و رقابت در بازار لوازم خانگی داخل اشاره کرد: نهاده های تولید مبتنی بر قیمت ارز است و تولیدکنندگان در قسمتی از افزایش قیمت های در رابطه با نهاده های تولید ناگزیر هستند.
وی اظهار داشت: اما برای رقابت و کاهش قیمت به دنبال افزایش میزان تولید و تنوع قیمت در بازار لوازم داخلی هستیم.

منبع: