رئیس مجمع نمایندگان اردبیل: تمرکزگرایی در پایتخت را خیانت به توسعه کشور می دانیم

به گزارش زیپو کالا رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: تمرکزگرایی در پایتخت و بی توجهی به استان ها و شهرستان های دیگر نوعی خیانت در راه توسعه کشور است.

سید غنی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: با تلاشی که استاندار اردبیل و بعضی از مدیران توسعه محور در استان انجام می دهند، تحولات خوبی را در راه توسعه استان شاهد می باشیم ولی همچنان ضعف ها و نقص ها را باید در دولت سیزدهم و با تلاش مدیران جهادی برطرف نماییم.
وی به آغاز راه اندازی پروژه کلور – درام در قطعه یک با تأمین ۱۵۲ میلیارد تومان اشاره نمود و اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان از این منابع از راه فاینانس بانک مسکن تأمین شده و ۵۲ میلیارد تومان هم مقرر است از محل اعتبارات ملی، جهش تولید و توازن پرداخت گردد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: با پیگیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل مجوز لازم ماده ۵۶ برای تزریق این منابع به محور اصلی کلور – درام گرفته شده و با تلاشی که اداره کل راه و شهرسازی استان در دو سال آینده انجام خواهد داد، این محور کوهستانی به رغم شرایط سخت آماده بهره برداری خواهد شد.
نظری به لزوم توسعه متوازن کشور اشاره نمود و اضافه کرد: ما نتیجه بی تدبیری ها در توسعه نامتوازن کشور را در ماجرای اخیر خوزستان شاهد بودیم در حالیکه همچنان عده ای تلاش می کنند تا صنایع آب بر را در مناطق مرکزی و کویری کشور راه اندازی کنند در حالیکه استان اردبیل با داشتن شرایط منحصر به فرد از وجود چنین صنایعی بی بهره است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما از دولت سیزدهم انتظار داریم در کنار توسعه متوازن بر مبنای اصل ۱۷۶ قانون اساسی به رفع تبعیض از استان ها کمک کرده و زمینه ای را فراهم آورد تا همه استانهای کشور از روند توسعه مناسب و رو به جلو بهره مند شوند.
نظری تمرکزگرایی در مرکز کشور را نوعی خیانت در راه توسعه برشمرد و افزود: باید به مدیران استانی و شهرستانی اختیار و دامنه وسیع کار را داد تا بدون واهمه و ترس مدیران با شایستگی و دل و جرأت بتوانند کار را به جلو ببرند.
وی با انتقاد از برخی دستگاههای نظارتی در پیشگیری از فعالیت مدیران شجاع در انجام فعالیتهای گسترده در قالب قوانین و مقررات بیان نمود: در همین استان اردبیل بعضی از مدیران بسیار ترسو و کم جرأت هستند اما بعضی از مدیران بدون واهمه و ترس تلاش می کنند گام های جدی و عملی را در راه توسعه استان و شهرستان بردارند.
نظری افزود: با فعالیتهای انجام شده در حوزه راه و راهداری شهرستان خلخال به کارگاه عمرانی تبدیل گشته بگونه ای که محور هشجین به سرچم، کلور به درام و سد کوثر با جدیت در حال انجام می باشد.
وی با انتقاد از شرایط نامناسب راه های روستایی اظهار نمود: در حالیکه در سایر استان ها وضعیت راه های روستایی در مناطق پرجمعیت مطلوب است اما در استان اردبیل بخصوص جنوب این استان وضعیت راه های روستایی بسیار نامناسب است که ما در این حوزه از وزیر راه و شهرسازی خواسته ایم تا برنامه ریزی عملیاتی را به سرعت آغاز کند.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نمایندگان با اولویت در تکمیل سدهای معیشتی، راه های روستایی و عمران و توسعه روستاها قرار می گیرد که امیدواریم مدیران دستگاههای مرتبط هم در این حوزه تلاش و پیگیری های جدی را داشته باشند.
نظری اظهار داشت: اگر در ماههای آینده در حوزه راه روستایی که انتظار به حق مردم این مناطق است، کار خاصی انجام نشود، بنده نخستین نماینده ای خواهم بود که از وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم سوال خواهم کرد تا در مورد قصور و کوتاهی در توسعه راه های روستایی پیام روشنی را ارائه نمایند.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امروز برخی ها با کوچک ترین بهانه در فضای مجازی مبادرت به طرح مسائل غیرواقعی می کنند در حالیکه نمایندگان استان از عملکرد استاندار اردبیل و بعضی از مدیران بخصوص در بخش راه و شهرسازی رضایت کامل دارند و تلاش و تلاششان بر این است تا در وزارت خانه ها پیگیر و حامی چنین مدیران جهادی باشند.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در انتها تصریح کرد: برای طرح های بازآفرینی در شهرستان خلخال بخصوص بازار تاریخی شهر خلخال دو میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم با تزریق این منابع پروژه بازآفرینی بازار خلخال هر چه سریع تر به سرانجام برسد.

منبع: