مقام مسئول در سازمان بورس: حجم صندوق های بورسی ۵۳۰ هزار میلیارد تومان شد

به گزارش زیپو کالا مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اظهار داشت: حجم صندوق های سرمایه گذاری بورسی به حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از بازار سرمایه، میثم فدایی اظهار داشت: از این مقدار، ۳۷۰ هزار میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت متعلق می باشد. صندوق های سهامی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: صندوق های بازارگردانی نیز حالا حجمی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان دارند که این میزان نسبت به دی ماه سال قبل با حدود ۴۴ درصد رشد مواجه بوده است.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به صندوق های کالایی، غالب این صندوق ها را مربوط به صندوق های طلا دانست و اضافه کرد: حجم این صندوق ها حالا به بالای ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. پس از ابلاغیه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص خرید سهام به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (افزایش حد نصاب)، این صندوق ها در ۵ ماه اخیر چیزی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان سهام خریداری کردند.
فدایی افزود: بر این اساس، در مجموع سود حاصل از بخش سهام صندوق های با درآمد ثابت در مدت ۵ ماه گذشته ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان است. هم اکنون صندوق های با درآمد ثابت بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان ذخیره سود سهام دارند.
این مقام مسئول اشاره کرد: سود سهام تا آخر سال در حساب صندوق باقی می ماند تا در صورت احتمال کاهش ارزش سهام، به حفظ آن بپردازد و در غیر این صورت در آخر سال مالی، بین دارندگان واحدهای سرمایه گذاری تقسیم می شود.

منبع: