آخرین وضعیت اقتصاد آمریكا

حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به ژوین به ۲۲ تریلیون و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار رسید.
به گزارش زیپو کالا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا آخر ماه ژوئن به سه تریلیون و ۵۰۵ میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار رسیده است. میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا آخر این ماه ۱۰ هزار و ۵۲۱ دلار اندازه گیری شده است.
از سوی دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا آخر ماه ژوئن به یک تریلیون و ۸۲۱ میلیارد و ۶۳۳ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکتهای آمریکایی ۲۶۳ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار بوده است.
در ماه ژوئن، بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۱۲۸ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۷۱۶ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به ژوین به ۲۲ تریلیون و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خویش را بعنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ نموده است.
جمعیت آمریکا هم اکنون ۳۳۳ میلیون ۲۳۳ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۵۲ میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا آخر این ماه معادل ۹ میلیون و ۲۹۷ هزار نفر بوده است.
سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۹ میلیون و ۵۶۷ هزار شغل و بخش دولتی ۲۲ میلیون و ۷۵۸ هزار شغل بوده است. هم چنین ۹ میلیون و ۳۰۸ هزار آمریکایی هم خوداشتغال بوده اند و از بین کل شاغلین آمریکایی، ۱۲۶ میلیون و ۵۷۳ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۵ میلیون و ۲۴۶ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.
تا آخر ماه ژوئن متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۳۶ هزار و ۳۸۳ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۵ هزار و ۵۳۲ دلار بوده است. در شرایطی که تا آخر این ماه ۳۶ میلیون و ۱۹۹ هزار آمریکایی در فقر زندگی می کرده اند، ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

منبع: