در نشست خبری مدیر عامل توانیر مطرح شد پاسخ مسؤلان به دلیل خاموشی های بی موقع

مدیرعامل توانیر در پاسخ به دلیل خاموشی های بی موقع و بدون برنامه و غیر مطابق با جداول عرضه شده اظهار نمود: برای تمام استان ها سقف مصرف تعیین شده و اجبار کرده ایم که استان ها این سقف را رعایت نمایند اما اگر میزان مصرف از سقف تعیین شده افزایش یابد احتمال وقوع خاموشی وجود دارد و تمام تلاش ما این است که خاموشی اتفاق نیفتد اما اگر خاموشی صورت گرفت برپایه جداول زمانبدی باشد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، محمدحسن متولی زاده امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوال ایسنا که آیا حق مردم نیست که از زمان خاموشی ها اطلاع یابد و چرا خاموشی ها مطابق جداول اعمال نمی گردد، اظهار داشت: در دو روز اخیر به علت گرمای هوا شاهد ایجاد مشکلاتی در شبکه بودیم و مقرر است که جداول خاموشی مطابق با آنچه اتفاق می افتد باشد.
وی با بیان اینکه سال جاری گرمای بسیار شدید سبب شد تا مصرف برق افزایش یابد و این افزایش در ابعاد مختلفی صورت گرفته است، اظهار نمود: حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات مصرف چاه های کشاورزی است مسئله ی بعدی دستگاههای سرمایشی بوده که بسیار زودتر از موعد وارد مدار شدند و ۴۰ درصد از مصارف را به خود اختصاص دادند.
مدیرعامل توانیر افزود: اگر پیک را ۶۰ هزار مگاوات در نظر بگیریم حجم زیادی از جانب وسائل سرمایشی به این بخش اختصاص یافته است. همینطور مراکز استخراج رمزارز هم که حجم آن بسیار گسترش یافته ۲۰۰۰ مگاوات از میزان مصرف را شامل می شود.
متولی زاده با اشاره به علت رشد ۲۰ درصدی مصرف برق اظهار داشت: علت این مسئله گرمای زودرس، افزایش مصرف برق و نبود نیروگاه های برق آبی است.
اصلاح قیمت برق چاره اصلی
وی با بیان اینکه تمام دنیا مسئله عرضه و تقاضا را بخصوص در بخش برق با قیمت حل کردند، خاطرنشان کرد: به علت سیاست هایی که از سالیان گذشته وجود داشته قادر به افزایش قیمت برق نیستیم و الان ارزان ترین برق را داریم و در طول صنعت برق این تنها زمانی است که ارزان ترین قیمت برق عرضه می شود که همین مبحث سبب شده انگیزه لازم برای مصرف بهینه وجود نداشته باشد.
ادامه دارد