ورود نخستین شركت پروژه محور به بازار سرمایه

به گزارش زیپو کالا مدیر عامل تأمین سرمایه امین، از ورود نخستین شرکت پروژه محور با نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به بازار سرمایه اطلاع داد.

به گزارش بازرگانی مهر، خادم المله، مدیر عامل تأمین سرمایه امین، از ورود نخستین شرکت پروژه محور با نام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به بازار سرمایه اطلاع داد.
این شرکت در سال ۱۳۹۹ توسط شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با مشارکت شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با هدف اجرا و تأمین مالی پروژه های کلان با محوریت توسعه صنایع معدنی و فلزی، استخراج و اکتشاف معادن و تولید فلزات اساسی بوجود آمده است.
در حال حاضر شرکت تجلی مالک ۳۰ درصد از سهام شرکت صبا امید غرب خاورمیانه، ۳۵ درصد از سهام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان، ۴۸ درصد از سهام شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه و ۳۲ درصد از سهام شرکت مدیریت بین المللی جاده ریل دریا است که به طور عمده در حوزه اجرای طرح های توسعه صنعت معدن و فلزات مشغول به فعالیت هستند.
خادم المله خاطرنشان کرد با عنایت به نگرش و درایت مدیران و سهامداران عمده شرکت مذکور، بحث تأمین مالی پروژه های تحت مالکیت شرکت از راه بازار سرمایه و مشارکت عموم مردم عنوان شد که از همان ابتدای امر تابحال شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان مشاور، گام به گام در کنار شرکت تجلی در این راه قدم برداشته است.
بر همین اساس و به دنبال همکاری مجدانه شرکت فرابورس ایران و سازمان بورس، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در دیماه سال ۱۳۹۹ در بازار دوم فرابورس پذیرش و در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده است.
شرکت هم اکنون در مرحله دریافت مجوز افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰ میلیاردریال به مبلغ ۶۲، ۰۰۰ میلیاردریال است که ۱۵ درصد از مبلغ مذکور در حدود ۹، ۳۰۰ میلیاردریال در چارچوب عرضه عمومی از راه بازار سرمایه تأمین خواهد شد.
شرکت تأمین سرمایه امین بعنوان مشاور پذیرش و عرضه سهام شرکت تجلی در تلاش است که هر چه سریع تر فرایند دریافت مجوز افزایش سرمایه این شرکت از سازمان بورس طی شده و با عرضه سهام آن در بازار سرمایه گام مؤثری در پشتیبانی از شرکتهای فعال در حوزه اجرای پروژه های صنعتی بخصوص صنعت معدن و فلزات صورت گیرد.
با عرضه سهام این شرکت در فرابورس ایران زمینه مشارکت سهامداران خرد در اجرای پروژه های کلان اقتصادی فراهم خواهد شد که علاوه بر انتفاع این سرمایه گذاران از سودآوری آتی پروژه های شرکت، زمینه ساز هدایت سرمایه های کوچک به بخش مولد اقتصادی کشور و افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار می گردد.
این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: