مدیرعامل شركت برق اردبیل: ۵۵ درصد برق مصرفی در اردبیل روشنایی و بارهای سرمایشی است

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار داشت: ۵۵ درصد برق مصرفی در استان اردبیل مربوط به روشنایی خانگی و بارهای سرمایشی است.

حسین قدیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: باتوجه به گرم شدن هوا در ایام اخیر انتظار می رود مشترکان نسبت به کاهش مصرف و تعدیل انرژی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی به شرایط خاص آب و هوایی در استان برخلاف سالهای قبل اشاره نمود و اظهار داشت: از فردا و با ورود به فصل تابستان و افزایش دمای هوا که در مناطق مرکزی و جنوبی تا ۳۴ درجه و شمالی نیز تا ۳۸ درجه پیش بینی شده، روزهای گرمی را در پیش رو داریم که امیدواریم با کاهش و بهینه مصرف زمینه خاموشی های احتمالی از بین برود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اشاره کرد: امروز رکورد مصرف برق در سه ماه بهار شکسته شد به شکلی که ما ۵۰ مگاوات بیشتر از ظرفیت اعلام شده برق مصرفی داشتیم که مجبور شدیم خاموشی هایی را در بعضی از صنایع و واحدهای اداری اعمال نماییم.
قدیمی اضافه کرد: در صورتیکه شهروندان در ایام آینده مصرف خودرا درست و اصولی انجام ندهند، بطور قطع خاموشی ها اعمال خواهد شد که ما هر روز برنامه خاموشی ها را برای شهروندان اطلاع رسانی می نماییم.
وی از شهروندان خواست تا با خاموش کردن لامپ های اضافی و عدم استفاده از وسایل برقی خصوصاً لباسشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف شرکت توزیع برق را در اعمال مدیریت بهینه مصرف برق کمک کنند.
قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: ۵۵ درصد مصرف برق در سطح استان مربوط به روشنایی خانگی و بارهای سرمایشی است که شهروندان می توانند دراین زمینه با دقت نظر بیشتر مصرف خودرا کاهش دهند.
وی افزود: شهروندان باید در استفاده از کولر گازی دما را در ۲۵ درجه تنظیم و در استفاده از کولر آبی نیز آنرا در دور کند تنظیم کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به اختلال به وجود آمده بر اثر فعالیت دستگاه های رمز ارز در بعضی از مناطق استان اشاره نمود و افزود: فعالیت دستگاه های ماینر به شبکه برق لطمه می رساند که شهروندان در صورت مشاهده علائمی از استفاده از این دستگاهها می توانند به شرکت توزیع اطلاع داده تا نسبت به جمع آوری این دستگاهها اقدامات سریع صورت گیرد.

منبع: