تازه ترین اخبار از اجرای مصوبات حمایتی دولت از بازار سرمایه

به گزارش زیپو کالا رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مصوبات سران قوا یک پروسه اداری دارد که بعد از تصویب در شورای عالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می شود، بعد از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، محمدعلی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران درباره بعضی از صف های فروش و هفت مصوبه جلسه با سران قوا اظهار نمود: مصوبات سران قوا یک فرایند اداری دارد که بعد از تصویب در شورایعالی بورس به دفتر رهبری ارجاع داده می شود، بعد از تایید دفتر رهبری به ابلاغ می رسد و هنوز چیزی از این مصوبات ابلاغ نشده است.
وی ضمن اشاره به تزریق منابع به بازار سرمایه اظهار داشت: تزریق منابع از یکی از مصوبه جلسه سران قوا بوده که البته سه مصوبه ستاد هماهنگی دولت هم در اینباره داشتیم. طبق مصوبات باید معادل ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق شود که تابحال معادل ریالی ۵۰ میلیون دلار آن واریز شده است که امیدواریم بتوانیم از مابقی آن استفاده نماییم.
رئیس سازمان بورس افزود: ضرر و زیان پالایشی هم جزو موارد هفت مصوبه با سران قوا است که هنوز ابلاغ نشده است.
دهقان دهنوی درباره سامانه بومی معاملات اظهار نمود: این سامانه معاملات یک دستاوردهای علمی و فناوری برای کشورمان است که عملیات آن نهایی شده و تا یک الی دو ماه دیگر مراسم استقرار آن برگزار می گردد و این سامانه جدید بومی مستقر خواهد شد که آغاز به کار آن با اوراق خواهد بود.
رئیس سازمان بورس اظهار داشت: سال قبل سامانه معاملات با مشکلاتی مواجه گردید و به علت تحریم ها نتوانستیم این سامانه موجود را به روز نماییم بنابراین سامانه بومی طراحی و به اجرا رسید که امکان تراکنش حجم بالایی دارد و بزودی مستقر خواهد شد.

منبع: