وزیر راه و شهرسازی: ذوب آهن در وضعیت تحریم، ایران را در جمع ریل سازان دنیا قرار داد

به گزارش زیپو کالا وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان در وضعیت سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولیدکنندگان ریل دنیا قرار داد.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، محمد اسلامی در هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن که روز گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت انجام شد اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان در وضعیت سخت تحریم دشمن، ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد، همین جا شایسته می دانم از مسئولین و کارگران ساعی این مجموعه تشکر و قدردانی کنم.
محمد اسلامی اضافه کرد: نخستین هدف ما این بود که در امتداد خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود. پس شرکتها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آنها کار را به نتیجه رساندند؛ بااینکه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود اما اکنون نتیجه اش این است که ریل در داخل کشور تولید می شود و برای پروژه های زیرساختی نصب و به بهره برداری می رسد.
محمد اسلامی ضمن تاکید بر پشتیبانی از تولید داخل اشاره کرد: باید همه ما متعهد باشیم که صنعت حمل و نقل را در کشور توسعه دهیم و این توسعه باید در شأن مردم ایران باشد.
وی اضافه کرد: پشتیبانی از تولید داخل نقش به سزایی در توسعه راه آهن دارد، برای اینکه تفاوت در دانش و فناوری شکل می گیرد و برای توسعه پایدار راه آهن نیاز به پشتیبانی از تولید داخل داریم.
اسلامی اشاره کرد: نیازمند تحول فکری و عملی در توسعه زیر ساخت، منابع انسانی و ساز و کار فرآیندها بودیم که در این راه اقدامات زیادی انجام دادیم که قسمتی از نتایج این تحول در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ قابل مشاهده می باشد.
وی اظهار داشت: با ریل گذاری که در خطوط راه آهن کشور انجام شده است ما از سال قبل تابحال در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه و نیز تا اختتام خدمت دولت ۹۰۰ کیلومتر ریل گذاری می نماییم که ۶.۵ برابر معدل سالهای قبل بوده و این ثمره کار عزیزان فعال در این عرصه بوده است.
مدیرعامل راه آهن: حل مسائل اولویت دار حمل و نقل ریلی در دستور کار شرکت راه آهن
در ادامه این همایش، سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نیز اظهار داشت: با حمایت های مقام معظم رهبری، در توسعه صنعت ریلی کشور شاهد پیشرفت های خوبی هستیم و برنامه های علمی و تکنولوژیک ریلی طبق سند چشم انداز به نقطه مطلوبی رسیده است.
وی افزود: با تاکید بر توان متخصصان و تولیدکنندگان داخلی می توانیم در توسعه کمی و کیفی صنعت ریلی کشور گام های مهمی برداریم.
رسولی افزود: ارتباط صنعت با دانشگاه می تواند گره ها و مسائل را بگشاید، استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و در کنار آن کارهای مرکز جهادی پیشرفت و کارگروه های آن که اساتید دانشکده راه آهن هستند، محلی برای تلاقی نخبگی، صنعت و کارشناسان برای حل مسائل اولویت دار می باشد.

منبع: