تغییر فونت پیش فرض آفیس مایكروسافت برای ۱ و دو دهم میلیارد كاربر

زیپو کالا: مایکروسافت فونت پیش فرض جدیدی را برای اپلیکیشنهای آفیس خود نظیر ورد و اکسل انتخاب نمود و کاربران دیگر ˮکالیبریˮ را بعنوان فونت پیش فرض نمی بینند.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، این تغییر نشانه دیگری از این است که این دیگر مایکروسافت قدیمی نیست. از زمانی که ساتایا نادلا در سال ۲۰۱۴ بعنوان مدیرعامل مایکروسافت جانشین استیو بالمر شد، همکاری با مایکروسافت برای شرکایش راحتتر شد، این شرکت از نظر استراتژیکی بجای نادیده گرفتن پلتفرمهای شخص ثالث، رفتار گشوده تری نسبت به آنها نشان داد و به یک رقیب جالب توجه در کسب وکار رایانش ابری تبدیل شد. مسلما تغییر در ظاهر نرم افزار مایکروسافت هم در دستورکار است.

اما لوکاس دو گروت که طراح فونت “کالیبری” است، از این تغییر غافلگیر شد و در مصاحبه ای اظهار نمود: انتظار چنین تغییری را نداشته است. با این وجود وی انتظار نداشت درباب این تصمیم مورد مشورت قرار گیرد و از این که مایکروسافت در فونتهای جدید سرمایه گذاری می نماید تا نرم افزارش ارزشمندتر شود، ابراز خوشی کرد. از نظر وی، تغییر فونت پیش فرض در امتداد همگام ماندن با ترند استایل معاصر بوده است و ارتباطی با بهبود خوانایی کالیبری نداشته است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، کالیبری با انتشار آفیس ۲۰۰۷ به کامپیوتر شخصی میلیونها کاربر آمد و جای فونت “تایمز نیو رومن” را گرفت و بزودی به انتخاب محبوبی تبدیل شد و در پرونده های مهمی مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: