مدیرعامل بانك مهرایران خبرداد پرداخت وام قرض الحسنه به كادر درمان در رابطه با كرونا

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل بانک مهرایران از اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان در رابطه با کرونا آگاهی داد و اظهار داشت: بر این اساس، به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، مرتضی اکبری در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین بانک مهر ایران و وزارت بهداشت در حوزه مسئولیت اجتماعی با رویکرد مقابله با کرونا، اظهار داشت: این بانک در امتداد برنامه های مسئولیت اجتماعی خود، برای اولین بار در کشور با اختصاص بودجه بیش از ۱۳۰میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و بوسیله انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، مبادرت به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید۱۹ در طرح شهید سلیمانی کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح در مجموع حدود ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی کننده UV، دستگاه تب سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین ۱۲۶ مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع می شود. در این راستا، تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط بانک مهرایران در ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی واقع در ۳۱ استان کشور توزیع خواهد شد.

اکبری با اشاره به اختصاص بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر درمان در رابطه با این بیماری توسط بانک مهر ایران، اظهار نمود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت در رابطه با بیماری کرونا که از طرف دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می گردند از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: بر این اساس، به افراد معرفی شده، تسهیلات قرض الحسنه تا سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می شود. بانک مهرایران بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است.

ایشان سپس اظهار داشت: نظام بانکداری اسلامی تلاش می کند با نوآوری در طراحی محصولات بانکی، اهداف اقتصاد اسلامی را محقق سازد. یکی از ابزارهای تحقق این اهداف، حذف وجه التزام و یا اختصاص آن به امور عام المنفعه است. بانک قرض الحسنه مهر ایران این دفعه نیز با حمایت ۱۰۰ درصدی سهامداران و تایید هیات مدیره بانک، مقرر کرد مانند خیلی از بانکهای کشورهای اسلامی، وجه التزامی که بر طبق قانون دریافت می شود را به انجام کارهای عام المنفعه مثل مدرسه سازی، ساخت خانه بهداشت، راه اندازی مسکن روستایی و… اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک مهر ایران در آخر اظهار داشت: این بانک، برای اولین بار در کشور با اختصاص بودجه از محل جریمه دیرکرد، مبادرت به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی کرده است و این اقدام نخستین گام بانک مهرایران جهت استفاده از وجه التزام در امور عام المنفعه به شمار می آید.

منبع: