معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ شروع بزرگترین پروژه مسكن سازی كشور در بندرعباس با ۱۰ هزار واحد

به گزارش زیپو کالا مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار داشت: مجموعه ۱۰ هزار واحدی در بندرعباس بعنوان بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور با سرمایه گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان چهارشنبه کلید می خورد.

به گزارش زیپو کالا به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی عبوری ایران با اعلان اینکه یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری، پایدار کردن جریان تولید و عرضه مسکن می باشد، اظهار داشت: پروسه اجرائی پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس بعد از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال ۹۹ از کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری شروع شد.
وی افزود: این مجموعه عظیم یک ابر پروژه مسکنی در کشور بشمار می رود و نقش بسیار مؤثری در تولید و عرضه مسکن دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: این ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۶۰۵ بلوک ساختمانی طراحی شده و در روز چهارشنبه این هفته با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اجرای آن کلید می خورد.
این مقام مسئول توضیح داد: این پروژه یکی از ظرفیت های خوب در حوزه مسکن بشمار می رود و همزمان با ساخت پروژه های مسکونی تامین تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه هم انجام می شود و تمامی طراحی های آن در دستور کار قرار گرفته است بطوریکه فضای سبز و مجتمع های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و انتظامی در کنار این پروژه ساخته خواهند شد.
عبوری اظهار نمود: این پروژه کمتر از ۳۰ درصد از سطح اشغال را در برگرفته؛ بطوریکه از ۳۵۰ هکتار زمین کمتر از ۳۰ درصد از پروژه ها زیر بلوک ها را تشکیل می دهد و بالای ۲۵۰ هکتار مربوط به فضای عمومی این مجموعه است.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: متراژ واحدها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر است و مدت قرارداد ساخت این پروژه هم ۴۸ ماهه است، ولی طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۸ ماهه تحویل داده می شوند.
عبوری با اعلان اینکه قیمت تمام شده هر واحد مسکونی باتوجه به شرایط ساخت در زمان تحویل مشخص می شود، اضافه کرد: شرکت بازآفرینی شهری حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه گزاری نموده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این شرکت، تولید مسکن به دو روش دنبال می شود، اظهار داشت: روش اول در قالب تسهیلات تبصره ای و ارزان است که بصورت خود مالکی متقاضیان در بافت های فرسوده مبادرت به نوسازی می کنند و روش دوم هم تولید مسکن در زمینهای ملکی مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.
عبوری تصریح کرد: تعهد ما در حوزه خود مالکی و تسهیلات تبصره بدین صورت است که در مواردی همچون ستاندن پروانه ساختمانی، بیمه، مالیات و نظام مهندسی تخفیف و یا ارائه خدمات رایگان را در کنار این تسهیلات برای متقاضیان در نظر می گیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: تعداد پروژه ای که در نظر گرفته شده در این عرصه ۱۰۰ هزار واحد است که از این تعداد ۴۰ هزار واحد تا حالا توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده که بصورت کامل این ۴۰ هزار واحد را به بانک ها معرفی کرده ایم.

منبع: