پهلوگیری ۲ كشتی حامل روغن خوراكی در بندرشهیدرجایی

هرمزگان معاون امور بندر و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در امتداد تامین کالاهای اساسی خصوصاً در روزهای ماه مبارک رمضان، ۲ کشتی حامل روغن خوراکی برای تخلیه در اسکله های ۱۹ و ۲۱ بندر شهید رجایی بندرعباس پهلوگیری کردند.

منصور خرمشکوه بامداد امروز(۲۴ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان این خبر اظهار نمود: باتوجه به مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص تخلیه بموقع کالاهای اساسی از بنادر کشور و در امتداد سرعت بخشی به تخلیه این کالاهای اساسی، انبارهای مسقف بندر شهید رجایی برای ارائه خدمات در اختیار فعالان بندری و صاحبان کالاهای اساسی قرار گرفته است.

وی همین طور از ورود پنج کشتی دیگر حامل کالاهای اساسی طی روز های آینده در بندرشهیدرجایی آگاهی داد و اضافه کرد: این کشتی ها حامل ۶۹هزار و ۳۰۰ تن گندم، ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج، ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن روغن خوراکی، ۶۷هزار و ۵۰۰ تن شکر و همین طور کشتی دیگری حامل ۴۴ هزارتن روغن خوراکی همچون این شناورها هستند.

معاون امور بندر واقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: هم اکنون چندین کشتی در اسکله های بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده اند که در حال تخلیه کالاهای خود هستند همین طور یک کشتی حامل کود نیز با وزن ۴۲ هزارو ۲۰۰ تن اکنون در حال تخلیه می باشد.

خرمشکوه بیان اینکه در وضعیت اقتصادی جاری یکی از اهداف مهم و اولویت های کاری دولت و به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، تامین بموقع و سریع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است، به ماه مبارک رمضان و نیاز ضروری مردم به کالاهای اساسی خصوصاً گندم، روغن و برنج اشاره و ابراز امیدواری کرد با ورود این کشتی ها و تخلیه بموقع کالاها بخش زیادی از مایحتاج ضروری مردم تخلیه و با ورود به بازارهای داخلی به دست مردم برسد.