رشد ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی و بهره برداری از ۶۵۰۰ واحد صنعتی

معاون امور صنایع وزارت صمت با تشریح سیاست های اجرایی وزارت خانه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اعلام نمود: پارسال ۶۵۰۰ واحد صنعتی وارد مدار ساخته شده و بیشتر از ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد مجدد راه اندازی شده اند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در اولین جلسه شورای مدیران معاونت امور صنایع اظهار داشت: بخش صنعتی کشور پارسال نوسات بسیاری را پشت سر گذاشت و به رغم همه تلاطم ها، صنعتگران ایستادگی کرده وشاهد تعطیلی واحدهای صنعتی نبودیم و موفق شدیم ۱۵۰۰واحد تولیدی متوقف را مجدد به چرخه تولید بازگردانیم.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه با مرور شاخصهای صنعتی کشور، به رشد ۴۰ درصدی جوازهای تاسیس پارسال اشاره و تصریح کرد: تعداد جوازهای تاسیس در سال ۱۳۹۹ به بیشتر از ۳۶ هزار فقره افزایش یافته و این نشان از ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بخش مولد کشور دارد.
او همینطور از رشد ۲۳ درصدی اشتغال صنعتی در کشور خبرداد و اضافه کرد: پارسال حدود ۶۵۰۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که این میزان برای بیشتر از ۱۲۱ هزار نفر اشتغال بوجود آورده است.
او همینطور از رشد ۸۵ درصدی واگذاری اراضی صنعتی به متقاضیان خبرداد و اظهار داشت: پارسال بیشتر از ۴۵۰۰ هکتار اراضی صنعتی جهت سرمایه گذاری در بخش تولیدی به متقاضیان واگذار شده است.
صادقی نیارکی در ادامه ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال خاطرنشان کرد: در سالی که از جانب مقام معظم رهبری به بخش تولید اختصاص یافته است، جهت گیری همه ارکان حاکمیت و دستگاههای اجرایی باید به سمت پشتیبانی از فعالین صنعتی و معدنی کشور با دو رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی باشد.
معاون امور صنایع وزارت صمت با تکیه بر ضرورت تدوین شاخصهای کمی برای تحقق اقدامات دستگاه ها ونهادها در تحقق منویات مقام معظم رهبری اضافه کرد: همه ارکان نظام برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باید با اتخاذ سیاست های حمایتی و کاهش بروکراسی مسیر را برای صنعتگران هموار کنند.
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی برای تسریع در تسهیل فرایند توسعه بخش صنعتی کشور، میتوان کار مطالعاتی و پژوهشی در سطح کلان کشور صورت گیرد تا با شناسایی قواعد و مقرراتی که مانع توسعه بخش مولد تلقی می شود، فضای کسب و کار برای صاحبان صنایع بهبود یابد.
وی پشتیبانی از توسعه ساخت داخل در صنایع راهبردی را همچون سیاست های حمایتی وپشتیبانی از بخش تولید برشمرد و اظهار داشت: برای صنایعی که اخیرا در کشور داخلی سازی شده اند باید تمهیداتی در نظر گرفته شود و یک دوره حداقل سه ساله مورد حمایت کامل قرار گیرند و با اعمال محدودیت های وارداتی، بستر را برای تقویت و توانمند سازی این صنایع طی سه سال فراهم نمود.
معاون امور صنایع وزارت صمت در انتها اشاره ای به فضای پیرامونی و بین الملل داشت و تصریح کرد: فضای صنعتی کشور باید به دور از تلاطم ها در فضایی امن به حیات خود ادامه دهد و در هرشرایطی حمایت و صیانت از صنایعی که داخلی سازی شده اند وجزو صعت نوپا به حساب می آید، در اولویت همه ارکان حاکمیت و دولت قرار گیرد.