به دستور رئیس جمهور؛ شورایعالی زاگرس توسط سازمان جنگلها تشكیل می شود

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: طبق دستوری که رئیس جمهوری برای حفاظت از جنگل های زاگرس داده است، شورایعالی زاگرس توسط سازمان جنگل ها تشکیل می شود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از ۵ پروژه فناورانه ‏منابع طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهارداشت: سازمان جنگل ها اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری انجام داده است و شتابی که در زمینه آبخیزداری اتفاق افتاده بسیار ستودنی است.
وی با اشاره به اینکه برای سال جاری، اجرای ۸۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری هدف گذاری شده بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون از این عدد عبور کرده ایم و تا آخر سال پیشبینی می شود که به ۱.۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور دست یابیم.
خاوازی اظهار داشت: ایجاد مرکز نوآوری هم کار خلاقانه ای است اما جنس کار با مراکز دیگر متفاوت می باشد و تیم سازمان جنگل ها باید برای درآمدزایی شرکتهای دانش بنیان که وارد این حوزه می شوند، برنامه ریزی کنند تا سبب دلسردی و خروج این استارت آپ ها از بخش منابع طبیعی نشوند.
وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شورایعالی زاگرس را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: طبق دستوری که رئیس جمهوری برای حفاظت از جنگل های زاگرس داده است، شورایعالی زاگرس توسط سازمان جنگل ها تشکیل می شود و با این شورا می توان به بهبود شرایط چنگل های زاگرس امیدوار شد.
ضرورت جایگزینی گیاهان بومی برای تهیه خوراک دام و طیور
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این مراسم، اظهارداشت: ایران اکوسیستم منحصر به خویش را دارد و در ۶ سال قبل تمام تلاش ما بر بومی سازی تکنولوژی ها با همکاری بخش خصوصی بوده است.
وی اضافه کرد: با تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهی به خصوص در حوزه گیاهان دارویی که در کشور وجود دارد باید به دنبال راهکارهای اقتصادی برای توسعه این بخش ها باشیم و نباید منتظر اعتبارات و سرمایه گذاری های بخش دولتی بمانیم.
ستاری با تاکید بر اینکه باید مدلهای اقتصادی را توسعه دهیم، اظهار داشت: برای توسعه مدلهای اقتصادی و بومی سازی، معاونت علمی با تمام توان در کنار فعالان این عرصه خواهد بود تا بتوانیم شرکتهای دانش بنیان را توسعه دهیم که بتوانند طرح های مدنظر را تجاری کنند.
وی با اشاره به اینکه ما با دانش می توانیم مشکل امنیت غذایی کشور را حل نماییم، اظهار داشت: اینکه تمام دنیا از ذرت و کنجاله سویا برای خوراک دام و طیور استفاده می نمایند، دلیل موجهی جهت استفاده حتمی کشور ما از این دو گیاه نیست، چونکه ساختار این گیاهان با ساختار آب و هوایی ما همخوانی ندارد و ما می توانیم به صورت پایلوت گیاهان دیگر را در عرصه ها پرورش دهیم و شرکتهای دانش بنیان باید به این مساله ورود کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پژوهشی به بار می نشیند که بخش خصوصی در آن سرمایه گزاری نموده باشد و دولت تنها باید ناظر باشد.