قیمتها در قبوض گاز تغییر می كند

زیپو كالا: راهكار دولت برای اصلاح الگوی مصرف مشتركان گاز طبیعی در روزهای سرد سال سبب تغییر در قبوض مشتركان گاز خواهد شد و از این پس مشتركان خوش مصرف پاداش خواهند گرفت.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بعد از اعمال سیاست های تشویقی در صنعت برق، بنظر می رسد که دولت به دنبال کاهش مصرف گاز نیز با اعمال همین سیاست است چونکه روز گذشته هیات وزیران بر تشویق و اهدا پاداش به مشترکان خوش مصرف به توافق رسیدند.
در این نشست مقرر شد تا مشترکان خانگی که مصرف گاز آنها در ۱۶ آبان تا ۱۵ اسفندماه هر سال، نسبت به دوره مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کم شود، مشمول پاداش صرفه جویی شوند.
همین طور باتوجه به رشد بیش از پیش جمعیت و رشد ساخت وساز مسکن و توسعه اشتغال و لزوم مهار و مدیریت مصرف گاز در کشور، هیئت وزیران تصمیم هایی را بمنظور اصلاح الگوی مصرف مشترکان گاز طبیعی در روزهای سرد سال (۱۶ آبان تا ۱۵ اسفندماه) اتخاذ نمود.
به سبب تصمیم دولت، مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی که مصرف گاز آنها در دوره زمانی مورد اشاره در هر سال، نسبت به دوره مشابه سالهای ۹۶ و ۹۷ در میانگین دمای یکسان طول دوره صورتحساب، بیش از ۱۰ درصد کم شود، مشمول تخفیف (پاداش صرفه جویی) معادل ۱۵ درصد گازبهای صورتحساب دوره خواهند شد.
در صورت افزایش مصرف، مطابق مصوبه دولت و بر طبق درصدی که تعیین شده است، به گازبهای آنها افزوده می شود. شایان یادآوری است که افزایش مصرف گاز در ساختمان های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت می شود.

منبع: