در گزارش زیپو كالا اعلام شد كمبود روغن نیمه جامد ۴ و نیم كیلوگرمی تا اواخر هفته آینده رفع می شود

به گزارش زیپو كالا رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اظهار داشت: كمبود روغن نیمه جامد ۴.۵ كیلوگرمی تا اواخر هفته آینده رفع می شود.

ابوالحسن خلیلی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزارتن روغن خام در گمرکات رسوب کرده بود، اظهار داشت: طی هفته جاری ارز این محموله ها تخصیص داده شده و کار انتقال ارز آن توسط واردکنندگان در حال انجام می باشد.
وی افزود: به محض اینکه فروشندگان اصلی این روغن ها، ارز خویش را دریافت نمایند، امکان ترخیص این روغن ها فراهم می شود و سپس کار انتقال آنها به کارخانجات تولیدی صورت خواهد گرفت.
این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: طی هفته آینده بخشی از این روغن ها ترخیص و به کارخانجات منتقل می شود.
خلیلی با اشاره به اینکه این روغن ها بیشتر برای استمرار تولید کارخانجات است، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته حدود ۷۰ هزار تن روغن خام از جانب شرکت بازرگانی دولتی ایران در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود روغن نیمه جامد در فروشگاه های سطح شهرها اضافه کرد: این کمبود بیشتر در ارتباط با احجام ۴.۵ کیلوگرمی و ۵ کیلوگرمی روغن نیمه جامد است که به دنبال کاهش تولیدی که صورت گرفت مردم تصور کردند خلأ بزرگی پیش آمده و برای خرید هجوم آوردند و بیشتر از نیاز معمول مبادرت به خرید کردند.
خلیلی افزود: علاوه بر این، این روغن ها قابلیت مصرف در صنف و صنعت را هم پیدا کرده اند و این مسائل سبب ایجاد کمبود در بازار شد.
وی اضافه کرد: با عنایت به برنامه ریزی های انجام شده، تولید احجام ۴.۵ کیلوگرمی روغن نیمه جامد افزوده می شود و تا اواخر هفته آینده کمبود بوجود آمده در این عرصه رفع خواهد شد.

منبع: