افتتاح واحدهای مسكونی بازسازی شده سیل فروردین ۹۸ در زرندیه

زیپو كالا: مركزی واحدهای مسكونی بازسازی شده سیل فروردین ماه ۱۳۹۸ در شهر رازقان، مركز بخش خرقان زرندیه با حضور معاونان بنیاد مسكن كشور راه اندازی شد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، امروز سه شنبه ۲۰ آبان، همین طور فاز اول اجرای طرح هادی روستای بلوبند بخش خرقان زرندیه با حضور محمدرضا شاملو معاون پارلمانی و عمران روستایی و عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
محمدرضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی درباب این دو طرح اظهار داشت: استان مرکزی دارای ۹۹ هزار و ۸۳۰ واحد مسکونی روستایی است که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد از سال ۱۳۷۴ تا حالا بازسازی شده اند.
وی با اعلان اینکه بر این اساس ۴۰ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده اند، اظهار نمود: شهرستان زرندیه ۶۸۴۳ واحد مسکونی روستایی دارد که ۱۴۵۳ واحد از این تعداد بازسازی و مقاوم سازی شده اند که معادل ۲۱ درصد کل این واحدهاست.
وی درباب عملکرد بنیاد مسکن استان در حوزه بازسازی واحدهای مسکونی بعد از بارندگی های فروردین ۹۸ و مقاوم سازی های انجام شده در سال ۹۸ اظهار نمود: این اقدامات در ۶۶۴ روستا و ۲۸ شهر استان انجام شده و سهمیه ابلاغی استان در این خصوص ۵۵۰ واحد شهری و ۴۳۵۰ واحد روستایی بوده است که از این تعداد ۴۳۷۴ واحد به بهره برداری رسیده است.
وی از اجرای این اقدامات در ۳۸ روستا و پنج شهر زرندیه آگاهی داد و با اعلان اینکه سهمیه زرندیه در این بخش ۵۷ واحد شهری و ۳۱۷ واحد روستایی بوده است، تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده را ۷۱ واحد عنوان نمود و اظهار داشت: سهمیه رازقان از این تعداد ۳۴ واحد و تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در این بخش ۴ واحد است.
وی همین طور تعداد سهمیه مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان را ۴۱۵۰ واحد و تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در این عرصه را ۲۰۱۴ واحد عنوان نمود و اظهار داشت: سهم زرندیه در این بخش ۲۵۰ واحد بوده که ۱۰۰ واحد از این تعداد مقاوم سازی شده اند.
وی احدث دو واحد مسکونی جهت خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول از ۷۶ واحد استان مرکزی و پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به چهار واحد مسکونی نیمه تمام جهت تکمیل واحد احداثی را از دیگر اقدامات انجام شده طی سالهای ۹۷ و ۹۸ در شهرستان زرندیه عنوان نمود و اظهار داشت: در حوزه تسهیلات بلاعوض در استان مرکزی ۳۷۷ متقاضی با مبلغ پرداختی یک میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان وجود دارد.
وی اعتبارات تخصیصی به شهرستان زرندیه در سال ۹۹ را در حوزه سهمیه تخصیصی تسهیلات طرح ویژه ۵۰ میلیونی ۲۰۰ فقره از ۲۹۷۱ فقره در استان، سهمیه تخصیصی مسکن محرومین را ۱۵۰ فقره از دو هزار فقره استانی، سهمیه ابلاغی تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر را ۱۴۰ میلیون تومان از دو میلیارد تومانی استانی و سهمیه راه اندازی مسکن ایتام تحت حمایت را دو واحد از ۳۰ واحد مسکونی سهمیه استان عنوان نمود.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، رضا فرح همین طور درباب افتتاح فاز اول اجرای طرح هادی روستای بلوبند بخش خرقان زرندیه نیز اظهار داشت: این روستا دارای ۱۳۸ خانوار با ۴۲۶ نفر جمعیت است و طرح هادی آن در سال ۱۳۸۹ تهیه شده است.

وی مجموع اعتبار مصوب این طرح از سال ۹۳ تا ۹۷ را ۵۸۵۰ میلیون ریال و مجموع اعتبار تخصیصی را ۱۸۲۶ میلیون ریال عنوان نمود و اظهار داشت: در این روستا تا حالا ۷۳ جلد سند صادر گردیده است.

منبع: