معاون هماهنگی توزیع توانیر؛ مراجعه به شركت های توزیع برق صفر می شود

زیپو كالا: معاون هماهنگی توزیع توانیر از غیرحضوری شدن نزدیك به ۱۰۰درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شركت های توزیع برق آگاهی داد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی مهر، با اعلان اینکه زیرساخت ارائه همه خدمات برق در شرکت های توزیع به صورت غیرحضوری فراهم گشته است، اظهار داشت: تصمیم بر این است که خصوصاً در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، حداقل ۹۵ درصد از خدمات در زمینه فروش و خدمات بعد از فروش، از آذرماه به بعد، به صورت غیرحضوری ارائه شود.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه بعد از غیرحضوری شدن خدمات، مردم به هیچ عنوان دیگر نیازی به مراجعه در شرکت های توزیع ندارند، اضافه کرد: خدماتی مانند ستاندن اشتراک، کنتور، موارد مربوط به صورتحساب شامل دیدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال ۱۳۸۰ به این طرف، سوابق مصرف و غیره همچون خدمات بعد از فروشی است که مشترکان می توانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع آنرا دریافت نمایند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در چارچوب این فعالیت، حدود ۴۰ خدمت که تا حالا به صورت حضوری ارائه می شد، از آذرماه به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و این طرح ارزش افزوده زیادی ایجاد و مراجعات به شرکت های توزیع را به حداقل خواهد رساند که موجب کمک به اقتصاد ملی، کاهش مصرف سوخت و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

وی با ارائه مثالی دراین زمینه با اعلان اینکه سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک جدید را جذب می نماییم، توضیح داد: هر کدام از این مشترکان جدید گاهی چندین بار برای درخواست و پیگیری کارهای خود به شرکت های توزیع مراجعه می کردند که با انجام این فعالیت جدید، دیگر هیچ نیازی به مراجعه نخواهند داشت. این مقام مسئول افزود: مشترکان جدید می توانند به این منظور بوسیله سامانه برق من درخواست خودرا ثبت و کد رهگیری دریافت کنند؛ همین طور مشترکان با این کد رهگیری می توانند در بخش پیام ها، رهگیری کارها را پیگیری کرده و همکاران ما موظف به پیگیری و پاسخگویی هستند. به محض ثبت هر درخواست یا خدمت، یک کد رهگیری به مشترک یا متقاضی داده می شود که با این کد رهگیری می تواند به صورت منظم از آخرین مراحل انجام کارها باخبر شود. همین طور در هر مرحله، مشترکان بوسیله پیامک نیز در جریان انجام کار قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از هموطنان خواست که خصوصاً در شرایط کنونی و درگیری جامعه با بیماری کرونا، با نصب سامانه برق من در گوشیهای همراه یا سامانه تلفنی ۱۲۱ خدمات مورد نیاز خودرا دریافت و از مراجعه حضوری بپرهیزند.

رخشانی مهر همین طور با بیان این که شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک نیز به زودی قادر به ارائه خدمات برقی به مشترکان خواهند بود، تصریح کرد: در عین حال این سامانه در اختیار دفاتر ICT نیز قرار خواهد گرفت تا مردم بتوانند بدون مراجعه به شرکت های توزیع و خروج از منزل، خدمات مورد نیاز برقی خودرا دریافت نمایند.

منبع: