یك مقام مسئول: شاهین با استانداردهای اروپایی همخوانی دارد

به گزارش زیپو كالا مدیر مهندسی بازرسی خودرو شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران اظهار داشت: طراحی و تولید خودروی شاهین از طرف سایپا اتفاق خوبی است كه بازار خودرو به زودی شاهد آن خواهد بود.

به گزارش زیپو کالا به نقل از مهر به نقل از سایپا، محمد رستگار درباره اینکه خودروی شاهین از نگاه کارشناسی چگونه ارزیابی می شود، اشاره کرد: در شرایطی که کشور با سخت ترین تحریم های ظالمانه رو به رو است، واقعاً طراحی و تولید خودروی شاهین که اخیراً از طرف گروه خودروسازی سایپا رونمایی شده است، دست مریزاد دارد.
وی با اعلان اینکه استانداردها در خودرو های تولید داخل، رعایت شده است، اضافه کرد: خودروی تولید شده توسط سایپا از نظر فنی و مهندسی خاصیت های لازم را دارد و می توان به شاهین امتیاز خوبی داد.
مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد: سازمان های نظارتی و مخصوصاً سازمان ملی استاندارد با وجود تحریم هایی که صنعت خودرو با آن مواجه می باشد از موضع خود کوتاه نیامده است و اصرار بر رعایت الزام های ۸۵ گانه استاندارد را دارد.
وی اظهار داشت: در امتداد رعایت استانداردهای اجباری، گروه خودروسازی سایپا خودروی پراید را کنار گذاشت و در طول این مدت با برنامه ریزی که انجام داده بود توانست خودروی جدیدی را ارائه کند، بر این اساس خودروی شاهین در شرایطی به مرحله تولید رسیده است که سایپا با تاکید بر توان مهندسان داخلی خود به سمت خودروی جدید رفته است.
رستگار اضافه کرد: شاهین خودرویی به روز است و با استانداردهای اروپایی به صورت کامل همخوانی دارد؛ وقتی چنین خودرویی توسط مهندسان داخلی ساخته و تولید می شود بطور قطع در آینده ای نزدیک می توان خودرو های بهتر و مدرن تر را تولید و وارد بازار کرد.
مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اشاره کرد: ۲۵ سال بود که مردم گروه خودروسازی سایپا را با پراید و خودرو های کوچک می شناختند و همه تصور می کردند این خودروساز تنها می تواند در تولید پراید موفق باشد اما این مجموعه با رونمایی و عرضه خودرو شاهین ثابت کرد که می تواند با خوداتکایی به سمت تولید خودرو های به روز برود.
وی اظهار داشت: گروه سایپا پس از مدت ها سنت شکنی کرد و توانست خودرویی معرفی نماید که قابلیت های زیادی دارد؛ بازار خودرو به تغییر و تنوع نیاز داشت که خوشبختانه با معرفی شاهین قسمتی از آن محقق شد، در این میان پیش بینی می کنم که از خودروی جدید سایپا استقبال خوبی شود.

منبع: