آمادگی افتتاح ۹۴ پروژه زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید

تعداد ۹۴ پروژه روبنایی و زیربنایی شامل مسجد و مدرسه، آماده سازی محله، فرهنگسرا، پارك، درمانگاه، كتابخانه، زمین ورزشی و… در شهرهای جدید آماده افتتاح است.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی بعنوان مهمترین خواسته ساکنان ۲۱ شهر جدید کشور در دستور کار شرکت عمران قرار گرفته است. برمبنای اعلام حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی امسال بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی و زیرساختی شهرهای جدید اختصاص یافته که انشاالله افتتاح می گردد.
گفته می شود الان ۹۴ پروژه روبنایی و زیربنایی شامل مسجد و مدرسه، آماده سازی محله، فرهنگسرا، پارک، درمانگاه، کتابخانه، زمین ورزشی و… با ارزش ۴۴۵ میلیارد تومان در ۱۸ شهر جدید آماده افتتاح است.
در شهرهای جدید کانون پرورش فکری راه اندازی می شود
در ایام اخیر نیز تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه مراکز و ارائه خدمات ویژه آموزشی و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای جدید بین شرکت عمران و کانون پرورش فکری به امضا رسید. شرکت عمران شهرهای جدید متعهد شده ضمن مشارکت در راه اندازی و تجهیز ساختمان های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همین طور سیاست گذاری جهت بهره برداری از این کانون ها در مناطق مذکور، فضای موقت برای شروع فعالیت کانون های پرورش فکری را در اختیار این مجموعه قرار دهد.
طاهرخانی با بیان این خبر و با اشاره به سکونت فعلی جمعیت متنوع از لحاظ فرهنگی در شهرهای جدید کشور به ایسنا اظهار داشت: برمبنای آمار موجود شهرهای جدید دارای جمعیت بسیار جوانی است که ما باید بتوانیم پاسخگوی نیازهای فرهنگی آنها باشیم. از طرف دیگر حضور کودکان در این نواحی بسیار ملموس است که باید فضا و زیرساخت لازم برای آموزش آنها فراهم گردد.
آغاز اجرای ۳۰ مرکز محله در سال جاری
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم چنین اظهار داشت: طراحی مراکز محلات و تجمیع خدمات متنوع در مقیاس محله ای، کوچک بودن مقیاس پروژه های مراکز محلات و امکان به نتیجه رسیدن آنها در حداقل زمان ممکن از شروط تحقق این برنامه عملیاتی است. راه اندازی حداقل ۳۰ مرکز محله در برنامه های سال ۱۳۹۹ شرکت عمران قرار دارد که الان شروع شده است.