خاوازی: رشد اقتصادی كشور همیشه مدیون كشاورزی بوده است

گلستان وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: ایران یكی از كشورهای قدرتمند در كشاورزی است و رشد اقتصادی كشور همیشه مدیون كشاورزی بوده است.

کاظم خاوازی امروز در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی گنبدکاووس، با اشاره به اینکه گندم به اندازه کافی در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: به جز ذخایر، ما برای تأمین نان مورد استفاده مردم احتیاج به کشور دیگری نداریم.

وی بیان نمود: بیشتر از ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ که با گوشت سایر ماکیان مجموعاً ۲.۷ میلیون تن گوشت سفید در کشور تولید می شود. در شیر حدود ۱۱ میلیون تن در کشور تولید داریم و بیشتر از نیاز مصرف، تخم مرغ تولید می نماییم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آنچه امروز برای ما مهم می باشد نگاه زنجیره ای به تولید و پر کردن تمام حلقه های تولید است.

خاوازی با اشاره به اینکه استان گلستان نیاز دارد واحد تولید پشم راه اندازی شود، اظهار داشت: نگاه امروز ما در بخش کشاورزی نگاه زنجیره ای است که در گلستان به وجود این زنجیره می توان افتخار کرد.

وی افزود: در هفت سال قبل مجموع تولید بخش کشاورزی از ۹۷ میلیون تن امروز به ۱۳۰ میلیون تن رسیده و تا آخر سال این تولید افزایش خواهد یافت.

به گزارش زیپو کالا به نقل از استانداری گلستان، خاوازی بیان نمود: تنها بخشی که می تواند به صورت پایدار رشد اقتصادی کشور را افزایش دهد و کشور را بدون نفت هدایت کرد، بخش کشاورزی است.