معاون وزیر كار : شفافیت راه مبارزه با رانت است

به گزارش زیپو كالا معاون وزیر كار با اشاره به اینكه شفافیت راه مبارزه با رانت و ویژه خواری است، اظهار داشت: هنگامی كه اتاق شیشه ای شكل بگیرد، فساد برجسته می شود و سرعت مقابله و پیشگیری از فساد افزایش می یابد.

میرهادی قره سید رومیانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد رونمایی از سامانه شفافیت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه راه مبارزه با فساد، شفافیت است، تصریح کرد: این مورد در روز رأی اعتماد وزیر کار در مجلس هم مطرح شد؛ تابحال اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است که رونمایی از سامانه شفافیت طی روز گذشته، گام مهمی در حوزه شفافیت به حساب می آید.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما به دنبال اتاق شیشه ای هستیم که همه مباحث برای مردم قابل مشاهده باشد چونکه هنگامی که اتاق شیشه ای شکل بگیرد، فساد برجسته می شود و سرعت مقابله و پیشگیری از فساد افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی، همواره در این خصوص به ما تاکید داشتند و ما هم تمام توان خویش را در راه شفافیت به کار گرفته ایم، اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه از همه درخواست کرده است که به پویش و کمپین شفافیت بپیوندند؛ می توان گفت وزارت کار یکی از پیشروها در امر شفافیت است.
قره سید رومیانی اضافه کرد: با عنایت به این که همواره دغدغه مردم، نمایندگان مجلس، سازمانهای نظارتی و… پیشگیری از رانت و ویژه خواری بوده است ازاین رو می توان اظهار داشت که یکی از بهترین راههای علاج این دغدغه، شفافیت است؛ البته شفافیتی که قابل رؤیت و مطالبه جدی از جانب نخبگان، رسانه ها و مردم باشد.
وی تصریح کرد: اساسا هنگامی که حمایت مردمی پشتوانه مدیر فسادستیز باشد، آن مدیر در فسادستیزی قوی تر و پیشگام تر عمل می کند.
دبیر سابق کنوانسیون مبارزه با فساد اظهار داشت: بر مبنای معیارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد، سامانه شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند رتبه و رنکینگ کشور در این عرصه را ارتقا دهد و در صورت پیوستن نهادها و سازمان های مختلف به پویش شفافیت این سرعت ارتقا دوچندان خواهد شد.

منبع: