شبكه سازی ضامن حیات استارتاپ ها است

به گزارش زیپو كالا معاون توسعه نوآوری پارك فناوری پردیس هدف اول و آخر نمایشگاه اینوتكس را شبكه سازی میان استارتاپ ها، سرمایه گذاران و همه بازیگران اكوسیستم نوآوری دانست و اظهار داشت: متاسفانه به علت شیوع كرونا این هدف امسال ضعیف شد كه ما با برگزاری آنلاین این هدف را دنبال كردیم.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، مهندس اکبر قنبرپور امروز در مراسم آنلاین نمایشگاه اینوتکس که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با اشاره به سوالی که از یکی از استارتاپ های بزرگ در این نمایشگاه پرسیده شد، اضافه کرد: در یکی از استیج ها از مدیر یکی از استارتاپ ها پرسیده شد که بعد از ۱۰ سال چه دستاوردی کسب کردید، گفت ما شبکه سازی کردیم و تعداد همکاران ما افزایش یافت.
وی شبکه سازی را ضامن حیات استارتاپ ها دانست و افزود: اگر شبکه سازی صورت نگیرد، استارتاپ ها گرفتار مرگ فکری خواهند شد و رویدادهایی چون اینوتکس کمک می نماید تا شبکه سازی ها صورت گیرد.
قنبرپور با اشاره به حضور ۱۷ هزار نفر در نمایشگاه اینوتکس سال گذشته، تصریح کرد: ایرانی ها از گذشته افراد شبکه سازی بودند که این امر در برگزاری اعیاد و مراسم دینی و سنتی ما آشکار است و در رویدادهای فناورانه هم علاوه بر آنکه با افراد و دیدگاه های جدید آشنا می شویم باعث به روز شدن داده هایمان خواهدشد.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه هدف اول و آخر نمایشگاه اینوتکس شبکه سازی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا این نقش ضعیف شده است؛ ازاین رو ما با برگزاری آنلاین نهمین نمایشگاه اینوتکس تلاش کردیم به این هدف نایل شویم.
رئیس اینوتکس ۲۰۲۰ با ابراز تاسف از لغو و یا به تعویق افتادن نمایشگاه های مهم مانند الکامپ، اظهار نمود: ما در اینوتکس ۲۰۲۰ اصرار به برگزاری آن در این شرایط داشتیم و با حمایت مدیر پارک فناوری پردیس موفق به برگزاری این نمایشگاه به صورت آنلاین شدیم. برگزاری آنلاین چنین رویدادهایی احتیاج به جسارت دارد که در پارک این اعتماد به ما شد تا به سمت برگزاری مجازی این رویداد برویم.
قنبرپور با تاکید بر اینکه برای اینوتکس ۲۰۲۰ بهترین فضا را برای برگزاری نمایشگاه داشتیم، افزود: به علت رعایت پروتکل های بهداشتی مبادرت به برگزاری این رویداد به صورت آنلاین کردیم و آمادگی داریم تا این تجربه را به سایر رویدادهای نوآوری منتقل نماییم.
در این رویداد همینطور علی دادرس، سرپرست بخش رویدادها و کارشناس دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری آن نقش داشتند، خاطرنشان کرد: ما از زمان اقدام برای برگزاری آنلاین این نمایشگاه تا برگزاری آن ۳ ماه فرصت داشتیم و برنامه ریزی برای برگزاری آنلاین آن صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه در بخش کافه سرمایه ۱۳۰ استارتاپ ثبت نام کردند، اظهار نمود: از این تعداد حضور ۲۵ استارتاپ مورد تایید قرار گرفت که درخواست آنها برای ۷۰۰ سرمایه گذار ارسال شد و در نهایت ۳۵۰ جلسه آنلاین سرمایه گذاری برگزار گردید.
دادرس با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه اینوتکس ۲۵ جلسه B۲B میان استارتاپ ها با شرکت ها و مجموعه های بزرگتر برگزار شد، اظهار نمود: علاوه بر آن ۲۵ کلیپ از فناوری های به روز پخش گردید، ضمن آنکه در بخش اینوجوان ۲۵۰ دقیقه محتوای تخصصی ویژه نوجوانان و ۹۰ دقیقه انیمیشن کسب و کار عرضه شد.
سرپرست بخش رویدادهای پارک فناوری پردیس با اشاره به حضور ۶۵ سخنران در پنل های بخش استیج این رویداد، اضافه کرد: در بخش اینوتکس پیچ هم ۱۲۰ استارتاپ از ۶ استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ تیم برتر به مرحله نهایی بر روی استیج ایده های خویش را در مقابل داوران عرضه کردند.

منبع: