معاون سازمان اموال تملیكی به زیپو كالا اعلام كرد تحویل فوری تجهیزات كشف شده كرونا ادامه دارد

طبق اعلام مسؤلان سازمان اموال تملیكی روند تحویل فوری تجهیزات كشف شده كرونا همچنان ادامه دارد؛ به صورتی كه روزانه انجام شده و هم اكنون كالایی بلاتكلیف در سازمان باقی نمانده است.

به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، با شیوع کرونا برخی با سوءاستفاده از شرایط موجود و نیازی که به تجهیزات مربوط به پیشگیری یا مقابله با کرونا وجود داشت، دست به احتکار این اقلام زدند که در ادامه کشف شدند.

طبق قانون، کالاهای کشف شده قاچاق و یا متروکه برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد؛ ازاین رو تجهیزات کرونای کشف شده هم در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت.

اما از همان ابتدا سازمان اموال تملیکی اعلام نمود که با عنایت به شرایط اضطراری موجود، برای افزایش سرعت تحویل کالاها توافقی بین این سازمان و سازمان تعزیرات حکومتی انجام شد که بتواند تمامی کالا و لوازم بهداشتی مربوط به کرونا پس از کشف و ثبت بلافاصله در محل کشف و با دریافت حکم قضایی طی صورت جلسه ای به معاونت های دارو و غذا به سراسر کشور تحویل شود.

آن طور که میرمعینی – عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی – به ایسنا اعلام نموده است، روند تحویل فوری این سری از کالاها همچنان به روال تعیین شده ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بررسی و تحویل کالای مربوطه به صورت روزانه انجام می شود و هر آنچه که تابحال به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده فورا ترخیص و در اختیار معاونت غذا و داروی استان یا هیات ارزی مورد نظر بهداشت بهداشت قرار می گیرد، در عین حال که امکان دارد اعلام گردد که کالا به بیمارستان یا هر محل دیگری تحویل شود که این کار بلافاصله انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون هیچ کالایی داخل سازمان وجود ندارد و بدون معطلی تحویل می شود و تا پیش از این هم چندین مرحله از انواع کالا ترخیص و در اختیار بخش های مربوطه مدنظر وزارت بهداشت قرار گرفته است.

گفتنی است که در مراحل قبل چندین میلیون ماسک و دستکش یا اقلام دیگر مانند الکل، پتو، دستگاه تب سنج یا سایر کالاهای بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا پس از کشف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته بود که به زیرمجموعه وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

منبع: