صدور فاكتور خریداران خودرو های فروش عید فطر

طبق اعلام مدیران خودروسازی صدور فاكتور برای مشتریان طرح های فروش ویژه عید سعید فطر برای مشتریان گروه صنعتی ایران خوردو شروع شده و برای سایپا نیز به زودی صادر خواهد شد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، در نشست کمیته خودرو روز گذشته (جمعه) که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های نظارتی و خودروسازان برگزار شد؛ از آغاز صدور فاکتور برای خریداران خودرو های طرح فروش ویژه ایام عید سعید فطر از طرف خودروسازان آگاهی داده شد.
در این نشست فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو- از صدور ۲۰۰۰ فاکتور قطعی برای خریداران خودرو های طرح فروش ویژه ایام عید فطر آگاهی داد و اظهار داشت: تحویل این خودرو ها در هفته های آینده آغاز خواهد شد. ضمن اینکه تحویل معوقات قراردادهای فروش خودروی سمند و پژو ۲۰۰۸ نیز به انتها رسیده و در ۱۰ روز آینده همه معوقات شش محصول دیگر ایران خودرو نیز تحویل مشتریان خواهد شد.
بنا به اعلام وی، ۱۴ هزار دستگاه خودرو این گروه خودروسازی، تجاری سازی شده است.
همین طور در این نشست اعلام گردید که صدور فاکتور برای خودرو های گروه خودروسازی سایپا نیز به زودی شروع شده و تعهدات معوق خودروی پراید نیز به زودی به صفر خواهد رسید.
برمبنای اعلام خودروسازان در نشست کمیته خودرو، تولید گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا به ۲۰۰۰ دستگاه در روز رسیده است.
همین طور کمیته خودرو از معاونت دادستانی کل کشور و سایر دستگاه های نظارتی درخواست نمود تا در مورد خودرو های تولید مشترک با خودروسازان خارجی که روند تولید آنها پس از تحریم ها و خروج خودروسازان از ایران، متوقف شده، باتوجه به ارائه طرح های گوناگون جایگزین و تبدیل از طرف خودروسازان تصمیم گیری مقتضی صورت گیرد تا بتوان نسبت به تعیین تکلیف خریداران این خودرو ها از طرف دو خودروساز اقدام نمود.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خوردو امسال تولید می شود
حسین مدرس خیابانی – سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت – هم با اعلان اینکه بعد از خروج دو خودروساز کره جنوبی و فرانسوی از ایران از اردیبشهت سال ۹۷ به بعد، هیچکس تصور نمی کرد که صنعت خودروسازی ما مجدد بتواند به همان تیراژ تولید خود بازگردد و روی پای خود بایستد، اظهار داشت: اما این صورت گرفت و روند تولید دو خودروساز بزرگ به روزهای اوج برگشته است. ضمن اینکه برنامه تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو امسال را نیز در دست. ر کار قرار داده ایم.
او با تاکید بر اینکه بعد از تیراژ و کمیت، باید بر روی ارتقای کیفیت کار شود، اظهار نمود: برای آنکه در رقابت جهانی و بازار منطقه ای موثر باشیم، لازم است که به سمت کسب رضایت مشتری و ارتقا کیفیت باشیم. تا قبل از این به سبب شکاف عرضه و تقاضا ممکن بود که خودروسازها آن چنان به کیفیت بها ندهند، اما برنامه جدی در نظر گرفته شده است تا به این سمت حرکت شود. رویم.
وی ادامه داد: در حوزه های مختلف باید بتوانیم کیفیت خودرو را از لحاظ خدمات بعد از فروش، فنی، ظاهری و ایمنی ارتقا دهیم و خودروسازان ما در این راه گام بر می دارند. البته که با ارتباطی که خودروسازان ما با شرکت های دانش بنیان، مراکز دانشگاهی و حتی صنایع پیش رو در این عرصه دارند، خودروسازان ما در حوزه کیفیت خودرو هم فعال می شوند.
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه الان صادرکننده قطعات خودرو نیز هستیم، ابراز امیدواری کرد که علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم کیفیت خودروی را درحد قابل رقابت در منطقه پیش ببریم.

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال
سرپرست وزارت صمت از افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو در دو ماهه اول امسال، نسبت به زمان مشابه سال قبل آگاهی داد و اظهار داشت: در طول این مدت ۵۵ درصد تحویل محصولات ایران خودرو و ۵۰ درصد تحویل محصولات سایپا اضافه شده است. هم اکنون به شدت برروی تامین مواد اولیه متمرکز شده ایم تا عرضه خودرو را افزایش دهیم.
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه با وجود اعمال محدودیت ها برای ثبت نام خرید خودرو، پنج میلیون نفر از واجدان شرایط در این ثبت نام شرکت کردند؛ اظهار نمود: این حجم از تقاضا معادل تولید خودروی دوتا سه کشور است. حتی کشور بزرگ خودروسازی همچون کره جنوبی سالانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو تولید می کند.
وی اشاره کرد: باتوجه به اینکه برخی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و گاهی روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام کردند، طی دو ساعت اول، ۲۵ هزار دستگاه تحویل می دادیم؛ بنابر این تنها راه قرعه کشی بود. مراسم قرعه کشی با حضور دستگاه های امنیتی و نظارتی و رسانه ملی انجام شد و همه از این که عدالت در توزیع رعایت شده است، راضی هستند.