خسارت كرونا به اقتصاد تا ۱۰ سال ادامه دارد

به گزارش زیپو كالا دفتر كنترل بودجه آمریكا از خسارت ۱۵.۷ تریلیون دلاری كرونا به اقتصاد این كشور طی یك دهه اینده اطلاع داد.
به گزارش زیپو کالا به نقل از اسوشیتدپرس، در شرایطی که آمریکا کماکان اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است دفتر کنترل بودجه کنگره در گزارش پیش بینی نمود که تا دو سال آینده این بحران تداوم یابد و نتایج آن بر روی اقتصاد آمریکا دست کم تا ۱۰ سال اینده قابل مشاهده باشد.
این دفتر پیشبینی کرده است اقتصاد آمریکا تا سال ۲۰۳۰ از انتشار کرونا متحمل خسارت ۱۵.۷ تریلیون دلاری شود که معادل ۳.۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی آن در بازه زمانی فوق خواهد بود.
فیلیپ سواگل، مدیر این دفتر در یادداشتی نوشت: تعطیلی کسب و کارها و فاصله گذاری های اجتماعی تأثیر زیادی روی میزان درآمد و مخارج شهروندان آمریکایی گذاشته است و این مسئله روی جریانات سرمایه ای هم اثرگذار خواهد بود.
سواگل با اشاره به بیکار شدن ۴۰ میلیون آمریکایی بر اثر انتشار کرونا اضافه کرد: این میزان واقعا وحشتناک است و اگر تنها چند ماه دیگر این وضعیت باقی بماند شاهد نتایج جدی آن بر روی رشد اقتصادی خواهیم بود.
دفتر کنترل بودجه هم چنین پیشبینی کرده است اقتصاد آمریکا که در سه ماهه نخست سال پنج درصد کوچک شده بود در سه ماهه دوم سال ۳۷.۷ درصد کوچک شود که در صورت تحقق، بدترین عملکرد فصلی تاریخ معاصر اقتصادی آمریکا خواهد بود.