پرداخت وام كرونا به كاركنان رسانه ها و مشاغل فرهنگی

زیپو كالا: در امتداد اعلام ۱۳ گروه شغلی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی كرونا از طرف وزارت كار، مراكز و موسسات فرهنگی و هنری، آموزشی و رسانه ای نیز مشمول دریافت این تسهیلات شناخته شده اند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، بر این اساس مشاغل فرهنگی، هنری و کارکنان رسانه هایی که از کرونا لطمه دیده اند، می توانند به سامانه کارا مراجعه و برای بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا ثبت نام کنند.
دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام اخیر در فراخوانی از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای فرهنگ و هنر و رسانه متضرر از کرونا دعوت کرده بود، در صورتیکه اطلاعات خودرا قبلا و در بازه زمانی مشخص شده در “سامانه ساماندهی” کرونای این وزارتخانه به ثبت رسانده اند برای ثبت درخواست دریافت تسهیلات بنگاه های لطمه دیده از کرونا به آدرس https: //corona-kara.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.
قبل از این معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان رسانه ها آگاهی داده و اعلام نموده بود خبرنگاران و کارکنان رسانه های مشمول قانون کار که شغل خودرا امسال از دست داده اند و یا فعالیت آنها در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به سبب شیوع ویروس کرونا (حوادث غیر مترقبه) به حالت تعلیق درآمده است، مشمول بیمه بیکاری می شوند.
بر همین اساس، مشمولان برای ثبت درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند و بمنظور رعایت مهلت قانونیِ بیمه بیکاری، لازم است درخواست خودرا تا اختتام اردیبهشت ماه جاری بوسیله مراجعه به سامانه بیمه بیکاری به آدرس https: //bimebikari.mcls.gov.ir/Darkhast.aspx ثبت و دنبال کنند.
به گزارش زیپو کالا به نقل از ایسنا، ثبت نام متقاضیان تسهیلات حمایتی کرونا از روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سامانه کارا شروع شده و طبق اعلام وزارت کار یک میلیون کارگاه دارای شماره و ثبت شده، با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر و نیروی انسانی مشمول مصوبه دریافت تسهیلات کرونایی هستند. تابحال بیش از ۱۸ هزار نفر از کارفرمایان و بنگاههای اقتصادی در سامانه ثبت نام کرده اند.

منبع: