ارز، ترمز طلا را كشید!

به گزارش زیپو كالا به قول نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته اخیر باوجود افزایش قابل توجه قیمت های جهانی طلا، به علت كاهش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت سكه و طلا در داخل روند ثابت و كم نوسانی داشت. در حقیت این دو عامل هم پوشانی داشته اند.
محمد كشتی آرای در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: باوجود اینكه طی یك هفته اخیر رشد بسیار غیرقابل تصور قیمت جهانی طلا وجود داشت و هر انس طلا تا ۱۷۴۰ دلار بالا رفت، در ایام پایانی هفته و بخصوص امروز به زیر ۱۷۰۰ دلار كاهش پیدا كرد و امروز (جمعه) ۱۶۸۹ دلار رسیده است. البته این افزایش قیمت جهانی تاثیری در افزایش قیمت های داخلی نداشت و برخلاف افزایش قیمت های جهانی، ما در طول هفته اخیر كاهش قیمت را داشتیم.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: افزایش قیمت های جهانی و كاهش قیمت ارز در داخل یكدیگر را پوشش داده و سبب شد كه قیمت ها روال ثابتی به خود بگیرد و در طول هفته، نوسان كمتری را در ارتباط با قیمت ها داشته باشیم. هم اكنون با وجود اینكه مقرر است برخی واحدها به جز واحدهایی كه در پاساژها هستند (واحدهایی كه در سطح خیابان ها هستند) از فردا باز خواهند شد.
وی تصریح كرد: طبیعتا با بازگشایی برخی از واحدها و داد وستد آنها، معاملات جریان پیدا خواهد؛ ازاین رو حدودا سمت و سوی قیمت ها مشخص خواهد شد. از طرفی باتوجه به تحولات داخلی، نوسانات قیمت ارز را داشته ایم كه این نوسانات تأثیر خویش را روی قیمت سكه و طلا داشته و در هفته پیش رو هم حتما دارای نوسان خواهد بود و اثرگذار بر قیمت سكه و طلا عمل خواهد نمود.
طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز (جمعه) هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۶۸۹ دلار بوده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در محدوده ۶۳۵ هزار تومان قرار دارد. همینطور سكه طرح قدیم شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سكه طرح جدید شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سكه سه میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، ربع سكه یك میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و سكه یك گرمی ۹۸۰ هزار تومان قیمت دارند.