اجرای توافق اوپك پلاس، شرط نروژ برای كاهش تولید نفت

به گزارش زیپو كالا نروژ اعلام نمود كه درصورت اجرای توافق كاهش عرضه نفت كشورهای عضو و غیرعضو اوپك معروف به اوپك پلاس، تولید خویش را می كاهد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از رویترز، نروژ، بزرگ ترین تولیدكننده نفت غرب اروپا روز جمعه (۲۲ فروردین ماه) اعلام نمود: چنانچه توافق كاهش عرضه كشورهای عضو و غیرعضو سازمان كشورهای صادركننده نفت (اوپك) مطابق برنامه پیش برود، نروژ هم تولید نفت خویش را می كاهد.
تینا برو، وزیر نفت نروژ هم در نشست فوق العاده وزیران نفت و انرژی G20 از راه وبینار جهت بررسی شرایط بازارهای جهانی انرژی شركت كرده است.
نروژ در ماه فوریه روزانه یك میلیون و ۷۵۰ هزار بشكه نفت خام تولید كرده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میلادی ۲۶ درصد افزایش نشان داده است.
مجموع تولید نفت و مایعات گازی نروژ روزانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشكه است.
عربستان سعودی، روسیه و دیگر همپیمانانش روز جمعه (۲۲ فروردین ماه) به مكزیك برای پیوستن به توافق كاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشكه (۱۰ درصد عرضه جهانی نفت) كشورهای عضو و غیرعضو اوپك معروف به اوپك پلاس فشار می آورند و آمریكا و دیگر تولیدكنندگان بزرگ نفت را برای كاستن ۵ درصد دیگر از عرضه جهانی نفت با هدف حل بحران بازار نفت به مشاركت فرا می خوانند.
وزیر نفت نروژ هفته گذشته هم اعلام نموده بود اگر تولیدكنندگان عمده نفت جهان درباره كاهش تولید نفت به نتیجه برسند، این كشور هم به صورت یكجانبه و نه در چارچوب توافق رسمی، تولید خویش را می كاهد.
وزارت نفت نروژ روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام نمود: با فرض اینكه توافق كشورهای عضو و غیرعضو اوپك به مرحله اجرا رسیده باشد، نروژ هم بر این مبنا تولید كاهش یكجانبه را در نظر می گیرد و فضای مذاكرات وزیران نفت و انرژی كشورهای G20 هم مهم خواهد بود