آغاز صادرات مستقیم میوه به عمان

به گزارش زیپو كالا بعد از سال ها گمانه زنی سرانجام صادرات مستقیم میوه و تره بار به عمان كلید خورد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، از سال ها قبل با عنایت به روابط حسنه دو كشور عمان و ایران، دو طرف بر سر افزایش میزان مروادات تجاری به جمع بندی رسیده بودند اما با عنایت به نبود سابقه لازم، برخی فعالیت ها با محدودیت مواجه بود، كه یكی از آنها صادرات مستقیم كالای كشاورزی از ایران به عمان بود.
در این حوزه سازمان توسعه تجارت اعلام نموده تحت تأثیر محدودیت های كرونا و نیاز عمان به این محصولات، امروز اولین محموله از صادرات كالاهای كشاورزی ایران مستقیما به عمان صورت گرفته است.
نوری – معاون توسعه صادرات كالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران – در این حوزه گفته است: نخستین لندی كرافت حامل كانتینر یخچال دار برای صادرات مستقیم میوه و تره بار به عمان، وارد بندر سلطان قابوس شد. صادرات كالا و میوه و تره بار ایران به كشور عمان كه تا پیش از این از راه شارجه امارات تأمین می شد، از این پس به صورت مستقیم خواهد شد.
معاون توسعه صادرات كالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تاكید بر اینكه این كار حاصل تلاش و رایزنی های گسترده رایزن سابق ایران در عمان است، بیان نمود: تلاش داریم تا بتوانیم از بودجه زیرساخت های تجاری برای تأمین كانتینرهای یخچال دار استفاده نماییم.
پیش از این مهدی علیپور – فعال اقتصادی ایران در كشورهای حاشیه خلیج فارس – به ایسنا گفته بود كه با عنایت به نیاز جدی كشورهای منطقه به محصولات كشاورزی ایران، محدودیت های بوجود آمده تحت تأثیر كرونا چندان طولانی نخواهد بود و خیلی از این كشورها به علت نیاز فوری، واردات كالا از ایران را از سر می گیرند.