مدیرعامل شركت راه آهن خبر داد: كاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در ایام كرونایی

به گزارش زیپو كالا مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از كاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و كنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به پیش از شیوع كرونا در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: بطور قطع خسارت و زیان های وارد شده به شركت های ریلی در ستاد ملی مقابله با كرونا در نظر گرفته شده و جبران خواهد شد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، شیوع كرونا در كشور تابحال و بر مبنای آخرین آمارهای رسمی بالغ بر ۳۵ هزار نفر مبتلا و بیشتر از ۲۵۰۰ نفر جانباخته به دنبال داشته است. این ویروس تاثیرات بسیاری روی صنایع مختلف بخصوص حمل و نقل و صنعت توریسم گذاشته است چون كه خیلی از مردم سفرهای خویش را بخصوص در این ایام كه هر ساله در اوج خود قرار داشت كنسل كردند و همه چیز برای شركت های مختلف عرضه دهنده خدمات تغییر نمود.
سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران – در اینباره به ایسنا اظهار داشت: شیوع كرونا تبعات اقتصادی مختلفی در دنیا داشت و اثرات وسیعی روی بخش های مختلف گذاشته است و به خاطر خاص بودن و غیر قابل پیشبینی بودنش شرایط را برای بخش های مختلف اقتصادی سخت تر كرده است.
وی ادامه داد: بیشترین خسارت شیوع كرونا در وهله نخست به بخش حمل و نقل، گردشگری و كسب و كارهای خرد وارد شد كه البته آثار شیوع این ویروی در دنیا حتما گسترده تر هم خواهد شد.
مدیرعامل شركت راه آهن افزود: در حوزه ریلی آنچه امروز با آن مواجه هستیم، كنسل شدن بیشتر از ۹۰ درصد بلیت قطارهای شركت های مختلف ریلی است و استرداد بلیت مردم با دستور وزیر راه و شهرسازی بوده كه از روز نخست شیوع این بیماری و صدور دستورالعمل ها اجرایی شد.
رسولی خاطرنشان كرد: وقتی قطاری از حركت می ایستد، هزینه های مضاعفی بر شركت حمل و نقل ریلی مورد نظر وارد می شود چون كه نه تنها این شركت با پرسنل بسیاری مواجه بود و آنها حقوق و دستمزد دارند بلكه از روز نخست هزینه های ضدعفونی قطارها، ایستگاه ها و اماكنی كه مردم با آنها سر و كار داشتند هم بر این هزینه ها اضافه می شد.
وی اظهار داشت: از جانب دیگر هم در حوزه مسافری مساله استرداد بلیت مردم كه در همان روزهای نخست وزیر راه و شهرسازی دستور آنرا صادر كرده بود، هزینه های بیشتری روی دست شركت های ریلی گذاشت كه البته مسلما این هزینه ها و زیان ها در ستاد ملی مبارزه با كرونا مورد توجه قرار گرفته و تلاش می نماییم در حد بضاعت به همه شركت ها كمك نماییم.
مدیرعامل شركت راه آهن اعلام نمود: تا كنون برآورد دقیقی از میزان خسارت های وارد شده به قطارهای مسافری و باری و شركت های ریلی نداشته ایم و این شركت ها در حال ارزیابی و جمع بندی خسارات وارد شده هستند.