برای كادر مقابله با كرونا؛ تولید ۱۰ هزار دست لباس ایزوله چند بار مصرف آنتی باكتریال

زیپو كالا: وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید ۱۰ هزار دست لباس ایزوله چندبار مصرف آنتی باكتریال بمنظور استفاده كادر درمانی مقابله با كرونا آگاهی داد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت امور صنایع وزارت صمت در زمینه استفاده از ظرفیت صنایع تولیدی و تأمین محصولات مقابله با كرونا و تأمین مواد اولیه و هماهنگی با تشكل­ها، به كلیه واحدهای تولیدكننده در مورد تأمین اقلام مورد نیاز در سه شیفت كاری ابلاغ نمود.
برنامه ریزی به منظور جلوگیری موقت از صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی در رابطه با مقابله با ویروس كرونا، برگزاری جلسات مختلف با تولید كنندگان و تشكل­های صنفی برای تأمین اقلام و تولید دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز از دیگر اقدامات در این راستا بود.
همچنین خیلی از كارخانه ها خط تولید خویش را به تولید لوازم مورد نیاز جهت مبارزه با كرونا تغیر دادند و از ظرفیت واحدهای تولیدی استانها در تهیه و تولید انواع مواد بهداشتی و ضدعفونی كننده و لوازم یكبار مصرف، استفاده بهینه شد.
تولید ۱۰ هزار دست لباس ایزوله چند بار مصرف آنتی باكتریال برای كادر مقابله با كرونا
ایدرو هم منابع مالی به­منظور واردات الكل مورد نیاز اقلام بهداشتی از راه شركتهای تابعه تأمین سرمایه در گردش را تأمین كرد و تولید ۱۰ هزار دست لباس یكپارچه ایزوله ضد نفوذ چند بار مصرف آنتی باكتریال مناسب (نانویی) برای كادر مقابله با كرونا با رقم حدود ۲۰ میلیارد ریال با شركت توانمند دانش بنیان داخلی را در دستور كار نهاد.
از سوی دیگر هماهنگی های لازم با قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل جهت پشتیبانی از شركت های دانش بنیانی كه در زمینه تولید كیت­های مولكولی تشخیص كرونا فعالیت می­نمایند با همكاری صندوق صنایع پیشرفته به انجام رسید.
تشكیل قرارگاه رصد و پایش تولید و تأمین ستاد مقابله با كرونای وزارت صمت در روزهای نوروز و حذف مجوز ایجاد واحد تولیدی ماسك و الكل و حذف تشریفات واردات اقلام بهداشتی (صرفاً با تایید وزارت بهداشت)و كاهش حقوق ورودی واردات ماسك و لباس­های پزشكی از دیگر اقدامات بود.
تامین اقلام بهداشتی مقابله با كرونا به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان
ایمیدرو اقلام بهداشتی مقابله با كرونا به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان را تأمین كرد و ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی در رابطه با مقابله با ویروس كرونا و پیگیری و هماهنگی جهت ساخت ماشین آلات تولید ماسك در كشور (كه نخستین نمونه آن ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ به ثمر نشست) هم از دیگر كارهای انجام شده بود.

مهلت سه ماهه جهت از سرگیری اقساط توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك و مهلت سه ماهه جهت از سرگیری اقساط حق بهره برداری اراضی واگذار شده و تمدید شرایط واگذاری زمین در شهركهای صنعتی تا آخر اردیبهشت ۱۳۹۹ مقرر شد.

منبع: