افزایش ۴۵۰ درصدی سرمایه سایپا تصویب گردید

زیپو كالا: مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شركت ایرانی تولید اتومبیل، سایپا، امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۷۴ درصد از سهامداران انجام شد و سهامداران با افزایش ۴۵۰ درصدی سرمایه این شركت از محل تجدید ارزیابی ها موافقت كردند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی شركت سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سرمایه گذاری های بلندمدت در دستور كار قرار گرفت و با تائید بیشتر سهامداران و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسید.
در این مجمع، سهامداران به افزایش سرمایه نزدیك به ۴۵۰ درصدی سایپا رای دادند، بدین سان سرمایه ثبت شده این شركت از ۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ۱۹۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مجمع گزارشی ضمن ارائه عملكرد این شركت در سال ۹۸ اظهار داشت: با وجود اینكه امسال بطور كامل تحت تاثیر تحریم ها قرار داشتیم اما عملكرد تولیدی ما با سال ۹۷ برابری می كرد و موفق شدیم در سال سپری شده با تولید ۴۱۵ هزار دستگاه انواع محصولات، به خودروساز اول كشور تبدیل شویم.
سیدجواد سلیمانی به فروش و تحویل ۴۳۵ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۸ نیز اشاره نمود و اضافه كرد: در بهمن سال ۱۳۹۷ تعداد ۵۴۰ هزار تعهد فروش در گروه خودروسازی سایپا وجود داشت كه این تعداد امروز به كمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است.
طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، وی تعهدات معوق گروه سایپا درانتها سال ۹۸ را كمتر از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو اعلام نمود و اضافه كرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می نماییم تعهدات معوق سایپا تا اختتام تیرماه ۹۹ به صفر برسد.
مدیرعامل سایپا از ورود سه خودرو جدید به سبد محصولات این گروه خودروسازی در سال ۹۹ آگاهی داد و اضافه كرد: برای سال ۹۹ تولید ۵۲۰ هزار دستگاه انواع محصولات را پیش بینی و هدف گذاری كرده ایم كه در این بین، دو مدل جدید از كوییك۹۹ و ساینا۹۹ به همراه “شاهین” خودرو های جدیدالورود به خانواده محصولات ما خواهند بود.

منبع: