پرداخت ۵۴ میلیارد تومان وام به چایكاران و كارخانه های چای

زیپو كالا: رئیس سازمان چای كشور از پرداخت ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات از شروع سال جاری تابحال به چایكاران و كارخانه های چای آگاهی داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای كشور با اشاره به اعطای ۵۴۴ میلیارد ریال تسهیلات به چایكاران و كارخانه های چای از شروع سال جاری تاكنون، اظهار داشت: این تسهیلات توسط بانك قرض الحسنه مهر ایران، بانك توسعه تعاون و صندوق تخصصی پشتیبانی از توسعه صنعت چای كشور پرداخت شده است.
وی اضافه كرد: تسهیلات پرداختی بمنظور سرمایه در گردش و اجرای عملیات به زراعی، نوسازی و بهسازی كارخانه ها پرداخت شده است.
جهانساز با اشاره به اینكه پرداخت این تسهیلات تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد شد، اضافه كرد: تسهیلات پرداختی به چایكاران با سود ۴ درصد و تسهیلات كارخانه ها با سود ۷ درصد و با بازپرداخت ۴ ساله است.
وی با تاكید بر اینكه میزان تسهیلات پرداختی امسال نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است، اشاره كرد: پیش بینی می شود باتوجه به تسهیلات پرداختی برای احیای باغات قدیمی و رها شده، ۵۰۰ هكتار باغات چای به چرخه تولید بازگردد.
رئیس سازمان چای در بخش دیگری از صحبت های خود از پرداخت ۹۸ درصدی مطالبات چایكاران آگاهی داد و اضافه كرد: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چایكاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

منبع: