به دنبال شیوع ویروس كرونا فروش خودرو در چین ۱۸ درصد كم شد

زیپو كالا: آمارها حاكیست كه بازار فروش خودرو در چین در اولین ماه از سال جاری میلادی با ۱۸ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه رو شده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناك و كشنده كرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از طرف سازمان بهداشت جهانی، خیلی از شركت های مختلف فعال در حوزه های تكنولوژی و خودرو دفاتر و كارخانه های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل كرده البته بعضی از انها نیز پس از مدتی اعلام نموده اند كه تولید خودرا با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.
برمبنای گزارشی كه در CNN آمده است، شیوع ویروس كرونا در چین ضربه مهلكی به صنعت خودروسازی در این كشور وارد كرده است به شكلی كه خیلی از خودروسازان بزرگ در چین در اولین ماه از سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل دو میلیون دستگاه خودرو كمتر فروخته اند.
به عبارتی دیگر، طبق آمارهای انتشار یافته از طرف انجمن خودروسازان چین، میزان فروش خودرو در بازار این كشور كه بدون شك از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در جهان محسوب می شود، در ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع ویروس كرونا و تعطیلی شركت ها و كارخانه های خودروسازی و قطعه سازی با ۱۸ درصد كاهش روبرو شده است.
مفسرین در این گزارش برآورد و اعلام نموده اند كه این روند نزولی و رو به كاهش در ماه فوریه بیشتر نیز خواهد شد.
آنها در ادامه خاطرنشان كرده اند كه صدمات ویروس كرونا به صنعت و بازار خودرو در چین بمراتب سهمگین تر و بیشتر از تبعات منفی شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی خواهد بود.

منبع: