معاون وزیر نیرو خبر داد: حمایت تسهیلاتی وزارت نیرو و میراث از سرمایه گذاری در گردشگری آبی

به گزارش زیپو كالا مدیرعامل شركت مدیریت منابع آب ایران از امكان در اختیار قرار دادن ۱۹۰ سد كشور به گردشگران با هدف توسعه گردشگری آبی اطلاع داد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت نیرو، محمد حاج رسولی ها در سومین نشست هم اندیشی فعالیتهای گردشگری و تفریحی ضمن اعلام آمادگی وزارت نیرو و شركت های زیرمجموعه برای بهره گیری از ظرفیت سدها و منابع آبی در زمینه توسعه صنعت توریسم تصریح كرد: تا كنون حدود ۱۹۰ سد ملی در كشور راه اندازی شده كه هر كدام شاهكار خاص مهندسی خودش را دارد و با عنایت به قرارگیری آنها در اقلیم های مختلف جغرافیایی و الان آماده سرمایه گذاری در زمینه توسعه گردشگری می باشد.
حاج رسولی ها اضافه كرد: جهت تسهیل امور لازم است تا تمامی اقدامات لازم از قبیل صدور موافق اصولی، مجوزهای قانونی و استعلام ها در حوزه استانی را به نحوی مدیریت نماییم كه فرآیند سرمایه گذاری تسهیل گردد و سرمایه گذار به راحتی بتواند مجوزها و استعلام های خویش را دریافت كند.
وی با اشاره به زیرساخت های بوجود آمده در حاشیه سدها اضافه كرد: در زمان اجرای پروژه های منابع آبی عملیات زیرساختی مناسبی از قبیل پل ها، جاده های دسترسی، اماكن اقامتی و… بوجود آمده كه از این مستحدثات می توان بعنوان سهم آورده بخش دولتی بعنوان زیرساخت گردشگری استفاده نمود.
مدیرعامل شركت مدیریت منابع آب ایران با تاكید بر ضرورت نگاه نرم افزاری به بخش آب كشور اضافه كرد: شركت های زیرمجموعه وزارت نیرو آمادگی كامل دارند كه از ظرفیت منابع و تأسیسات آبی با رعایت شرایط زیست محیطی در زمینه توسعه صنعت توریسم و اشتغال زایی بهره برداری نمایند.
مدیرعامل شركت آب و نیرو: ۴ سد برای برای گردشگری آبی در نظر گرفته شد
بهروز مرادی مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران طی سخنانی تصریح كرد: در جهت پویش هرهفته_الف_ب_ایران از نخستین فراخوان سرمایه گذاری طرح های گردشگری آبی محدوده مخازن سدها در سد سردشت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در آبان ماه سالجاری رونمایی گردید.
وی اضافه كرد: جلسات گوناگونی به منظور بررسی و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری طرح های گردشگری با حضور مدیركل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی پیرامون سد سردشت در شركت آب و نیرو تشكیل شده كه امیدوارم مصوبات این جلسه علاوه بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری گردشگری در سد سردشت، بتواند رویه كلی و راهبردی برای تسهیل سرمایه گذاری در دیگر سدهای كشور را تنظیم نماید.
مرادی با اشاره به تجارب موفق جهانی در حوزه گردشگری آبی اضافه كرد: شركت آب و نیرو چهار سد سردشت، گتوند، كارون۴ و داریان را برای مطالعه در زمینه گردشگری در نظر گرفته كه امیدوارم تا آخر سال مطالعات گردشگری این سدها به پایان برسد.
معاون وزیر گردشگری: اعطای وام بانكی به سرمایه گذاران در گردشگری آبی
ساسان تاجگردون معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه تابحال اقدامات ارزشمندی در زمینه گردشگری منابع آب و تأسیسات آبی انجام گرفته است.
وی با اشاره به ابلاغ رئیس جمهور برای به كارگیری ظرفیت های منابع آب و تأسیسات آبی برای توسعه فعالیتهای گردشگری اضافه كرد: تفكر اندیشمندانه و زیرساخت های بوجود آمده در كنار سدهای كشور، اقتصاد گردشگری در این عرصه را به سمتی هدایت خواهد نمود كه با كمترین هزینه بیشترین بهره وری را ایجاد كند.
معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اضافه كرد: در حوزه سرمایه گذاری، وزارت میراث فرهنگی هم دارای چارچوب و مقرراتی كه هر اندازه بتوانید در این عرصه ظرفیت سازی كنید ما هم در اصلاح آیین نامه ها به نحوی اقدام خواهیم كرد تا به نقطه مشتركی دست یابیم.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای صدور معافیت های گمركی برای تأمین تجهیزات گردشگری اضافه كرد: بدین منظور حمایت های ویژه ای از جانب بدنه دولت باید شكل بگیرد تا متقاضیان را ترغیب به سرمایه گذاری كند كه در همین راستا با تمهیدات ویژه دولت و بر مبنای سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تسهیلات بانكی مناسبی به متقاضیان این حوزه اعطا می گردد.