یك مقام مسئول خبر داد: پرداخت ۳۰ میلیارد تسهیلات بدون سود به باغداران سیستان و بلوچستان

زیپو كالا: مدیر صندوق كارآفرینی امید سیستان و بلوچستان از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات صفر درصد به باغداران لطمه دیده از سیل در زرآباد كنارك آگاهی داد.
به گزارش زیپو كالا به نقل از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، ادریس دینارزهی در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مقرر است ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود صفر درصد از محل اعتبارات صندوق كارآفرینی امید به باغداران موز بخش زرآباد كنارك كه در سیل خسارت دیده اند پرداخت گردد. مدیر صندوق كارآفرینی امید سیستان و بلوچستان افزود: پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با مشاركت صندوق كارآفرینی امید و صندوق توسعه ملی برای بازسازی و توسعه كسب و كارهای لطمه دیده از دیگر مصوبات سفر رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق كارآفرینی امید به مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان بود.
دینارزهی اظهار نمود: همین طور در جریان سفر ریاست جمهوری به مناطق سیل زده استان مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان وام ضروری به صورت قرض الحسنه تا سقف ۵ و ۱۰ میلیون تومان به مردم مناطق سیل زده پرداخت گردد. ایشان سپس به عملكرد صندوق كارآفرینی امید در یك سال اخیر در سیستان و بلوچستان اشاره نمود و اظهار داشت: بالاترین میزان پرداخت تسهیلات صفر درصد این صندوق در كشور، متعلق به سیستان و بلوچستان است و تابحال ۱۹ میلیارد تومان در این راستا به كارآفرینان پرداخت شده است. دینارزهی همین طور به تفاهم نامه این صندوق با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی اشاره نمود و از معاون امور اقتصادی این وزارتخانه خواست شرایط ستاندن تسهیلات برای وام گیرندگان این استان بویژه مناطق سیل زده تسهیل شود.

منبع: