وزیر ورزش و جوانان مطرح كرد تربیت مدیران آینده كشور از دل ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد

به گزارش زیپو كالا وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینكه هدف اصلی ما تربیت كادر مدیریتی آینده كشور از بین اعضای سازمان های مردم نهاد است، اظهار داشت: NGO ها ابزاری برای طرح پیشنهادات و انتقادات هستند.

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمد سلطانی فر امروز شنبه ۲۸ دی ماه در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد تعاونی های جوانان كه با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: هدف ا صلی ما تربیت كادر مدیریتی آینده كشور از بین اعضای سازمان های مردم نهاد است.
وی اشاره كرد: ما باید به شكلی رفتار، برنامه ریزی و تعامل نماییم تا اعضایی كه در ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد (NGO) فعال می باشند بتوانند بعنوان كادر مدیریتی كشور آماده شوند.
وزیر ورزش و جوانان با تاكید بر اینكه استعدادهای خوب، با اراده، توانمند و با جنم در مجموعه سازمان های مردم نهاد در استان های مختلف می بینیم اظهار داشت: این استعدادها بطور قطع در آینده نزدیك آماده می شوند تا سكان اجرایی و مسند مدیریتی كشور را در دست بگیرند.
سلطانی فر اضافه كرد: نكته دیگر در مورد یك دستاورد خوب سازمان های مردم نهاد این است كه از سال های ۷۶-۷۷ همزمان با افتتاح دولت هفتم در كشور مباحث مربوط به مشاركت اجتماعی و سیاسی مردم بوسیله رشد و گسترش سازمان های مردم نهاد، فعالیت احزاب و رسانه های آزاد عنوان شد.
وزیر ورزش و جوانان افزود: در همان دوران همواره این بحث را بعنوان یك هدف مهم مطرح می كردیم كه مردم با حضور در نهادهای مدنی مانند احزاب و سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی بین جمعیت كشور و مدیران خواهند بود و NGO ها ابزاری هستند به جهت اینكه مردم، ایده ها، پیشنهادات، انتقادات و حرف های خودرا بوسیله یك كانال مدنی و غیرخشونتی و به دور از تندروی ها دنبال كنند.وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی زوج ها در سال آیندهمحمد سلطانی فر همین طور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره افزایش تسهیلات ازدواج برای سال آینده اظهار داشت: تسهیلات ازدواج جوانان در سال ۹۷ و ۹۸ برای هر یك از زوجین ۳۰ میلیون تومان بود و به كمك سیستم بانكی در كمتر از ۲ ماه به متقاضیان پرداخت می شد. وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده با تصویب كمیسیون تلفیق میزان تسهیلات ازدواج برای هر یك از زوجین به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله تصویب شده است. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش آمار طلاق در سالهای نخست ازدواج نیز اظهار داشت: با كمك بخش خصوصی دفاتر مشاوره ازدواج در نقاط مختلف راه اندازی كردیم و این مراكز می توانند در زمینه مشاوره جوانان خدمات قابل توجهی عرضه كنند.

منبع: