حذف سود بازرگانی ماشین آلات وارداتی به نمایشگاه ها

زیپو كالا: مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایران از موافقت هیات دولت با حذف سود بازرگانی ترخیص ماشین آلات وارداتی برای ورود به نمایشگاه ها آگاهی داد.
بهمن حسین زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بر طبق مصوبه ای كه به تایید هیات دولت رسیده است، آن بخش از ماشین آلاتی كه به صورت موقت برای نمایش در نمایشگاه های بین المللی وارد كشور می شوند، در صورت آنكه امكان ساخت داخلی آنها وجود نداشته باشد و وزارت صمت این مساله را تایید كند، از پرداخت سود بازرگانی معاف خواهند شد.
بگفته وی، این معافیت در صورت درنوردیدن مراحل اجرایی و دریافت مجوزهای لازم در زمان ترخیص قطعی نیز اجرا می گردد.
مدیرعامل شركت نمایشگاه های بین المللی ایرانی با بیان این كه این پیشنهاد از طرف این شركت به هیات دولت ارائه شده بود، اضافه كرد: هدف از این مصوبه تسهیل در ورود و ترخیص تجهیزات و كالاهای مورد نیاز صنایع داخلی است كه در نمایشگاه های بین المللی به معرض نمایش گذاشته می شوند و می تواند به واحدهای تولیدی ایران كمك نماید.
بگفته وی، در كنار مصوبه اخیر فعال كردن گمرك شركت نمایشگاه ها نیز گام دیگری است كه در امتداد تسهیل ورود كالاها و محصولات نمایشگاهی اجرایی شده و این امید وجود دارد با استفاده از این برنامه ها، شرایط ورود محصولات مورد نیاز به كشور تسهیل شود.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، چند ماه قبل با حضور قائم مقام وزیر صمت گمرك شركت نمایشگاه های بین المللی ایران رسما در محل این نمایشگاه ها كار خودرا شروع كرد.

منبع: