وزیر كار خبر داد: آمادگی وزارت كار برای پشتیبانی از كارهای كارآفرینانه

به گزارش زیپو كالا وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه فضای كسب و كار در كشور، هنوز تسهیل نشده است، اظهار داشت: وزارت كار، آمادگی دارد توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، از كارآفرینان حمایت كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، محمد شریعتمداری امشب ۱۲ دی ۹۸ در گردهمایی مسابقه كارآفرینی با حمایت صندوق كارآفرینی امید، گفت: هر وقت در بین شما كارآفرینان حاضر می شوم، امیدوارتر از قبل شدم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه كار و كارآفرینی، امید و نشاط را به جامعه تزریق می كند، اضافه كرد: اگر بتوانیم ایده و طرح های جوانان را با حمایت خود مردم و مشاركت های مردمی، به كار مولد و كسب و كار تبدیل نماییم، عبادتی بسیار والا انجام داده ایم.
شریعتمداری اشاره كرد: دولت بعنوان تسهیل گر، حتما باید تحت عنوان پشتیبانی از كارآفرینان، وارد عرصه شود؛ ضمن اینكه افرادی كه دارای فكر و ایده هستند و می توانند آنرا توسعه دهند، باید برای شبكه سازی در فضاهای اجتماعی كارآفرینانه، شركت نمایند.
وی با تاكید بر اینكه از خاصیت های فضاهای كارآفرینانه و رویدادهای كارآفرینی این است كه كارآفرینی های اجتماعی، بیشتر از پیش نمایان شده است، تصریح كرد: اقدام دیگری كه مفید می باشد، جهت دهی منابع خرد و كوچك برای ایجاد و توسعه كارهای كارآفرینانه است.
شریعتمداری با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه كارآفرینی و انجام گفتگو با برخی كارآفرینان اظهار داشت: یكی از اشكالات صاحبان ایده، نداشتن منابع و سرمایه گذار است كه دراین زمینه، اساسا می توان این نوید را داد كه سرمایه گذارانی هستند تا از افكار خلاقانه حمایت كنند.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اضافه كرد: ما بعنوان سیاستگذار، آمادگی داریم در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، از كارهای خرد كارآفرینانه و همین طور از همه سرمایه گذاران در حوزه های كسب و كار، حمایت نماییم.
وی تاكید كرد: می دانم در دل هر كدام از شما كارآفرینان دردهایی وجود دارد و هنوز هم روند كسب و كار در ایران تسهیل نشده است؛ اما ما تلاش نموده ایم با ایجاد نهادهای توسعه ای، بعضی از فرآیندها را تسهیل نماییم كه دراین زمینه بتازگی بنیاد عمومی _ خصوصی تولید محتوای دیجیتال و همین طور بنیاد توسعه فناوری در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاكچین تأسیس شده است و بزودی نیز بنیاد توسعه محصولات فرهنگی افتتاح می گردد كه مكانی برای بهره وری افكار نو و خلاقانه می شود.

منبع: