نایب رئیس اتاق تعاون ایران: اقتصاد تعاونی به تحقق رهنمودهای رهبری كمك می نماید

به گزارش زیپو كالا نایب رییس اتاق تعاون ایران، اظهار داشت: رهنمودهای رهبری در دیدار با تولیدكنندگان، كارآفرینان و فعالان اقتصادی در مورد توسعه بخش تعاون نقشه راه تازه ای برای فعالان اقتصادی حوزه تعاون ایجاد كرد.

به گزارش زیپو كالا به نقل از اتاق تعاون تهران، اسماعیل خلیل زاده نایب رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به نشست فعالان، تولیدكنندگان و كارآفرینان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در استحسان نقش بخش تعاون در توسعه تولید ثروت پایدار در ایران عزیز، نقشه راه تازه برای همه فعالان اقتصادی در حوزه تعاونی و تعاون گری است.
رئیس اتاق تعاون استان تهران، افزود: این مسئولیت تازه ایجاب می كند كه بخش تعاون به صورت كامل به رسالت تاریخی و دینی و اسلامی خود عمل كند و محیط سیاست گذاری های كلان نظام اقتصادی كشور هم باید باور كنند كه بخش تعاون شعار «می تواند» را در جهت شعار «ما می توانیم» محقق می كند و قانون اساسی جایگاه تعاون را به وضوح نشان داده است و بخش تعاون می تواند به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع كارآفرینان هم كمك نماید.
وی خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند كسانی كه در مورد رونق تولید جور دیگری فكر می كنند و برای حل مشكلات چشم به جای دیگری دارند، باید حرف های این تولیدكنندگان را می شنیدند و درك می كردند كه تنها دریچه «انتقالِ حیات، روشنایی و نیرو به داخل كشور» همین دریچه ای است كه فعالان بخش تولید بر روی كشور می گشایند.
ثروتمند كردن جامعه، افزایش ثروت ملی، گسترش رفاه عمومی و توزیع عادلانه منابع عمومی در اسلام، یك ارزش است كه با تحقق این نگاه در عین وجود تفاوت در جامعه، شكاف طبقاتی به وجود نخواهد آمد.
این مقام مسئول اظهار داشت: اقتصاد تعاونی در ذات خود مسئولیت اجتماعی را ذخیره كرده و رهایی از نفت زدگی هم از مختصات پایدار بخش تعاون است، چون از پایین به بالا توسعه می یابد، فقرزدایی می كند و هم تولید ثروت پایدار را رقم می زند.
وی اضافه كرد: اقتصاد تعاونی می تواند ترجمان تمامیت اقتصاد نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیشرفت همه جانبه و كاهش صدمه پذیری جامعه و كشور؛ مسیر راستین پیشرفت همراه با عدالت و توسعه پایدار ایرانی و تعامل اثربخش با نظام بین الملل كمك نماید.