وزیر صنعت، معدن و تجارت:‏ خودكفایی در تولید آلومینیوم باید جدی گرفته شود

به گزارش زیپو كالا وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت ایجاد خودكفایی در تولید آلومینیوم تصریح كرد.‏

به گزارش زیپو كالا به نقل از مهر، رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های صنعتی استان كه به صورت ویدیو كنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار داشت: نفلین سینیت سالیان سال در كنار مس سونگون یكی از مهم ترین صنایع معدنی استان محسوب می شوند كه مشكل بهره برداری از مس در سفرهای قبلی حل شده بود اما در مورد آلومینا این مشكل وجود داشت.
وی افزود: طرح مربوط به آلومینای سراب امروز طی تفاهمنامه ای میان سازمان ایمیدرو و قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی می شود.
رحمانی میزان تولید آلومینیوم را در كشور ۴۵۰ هزار تن دانست و اظهار داشت: با وارد شدن تولیدات آلومینیوم جنوب به این چرخه، ۳۰۰ هزار تن به این مقدار افزوده می شود.
وزیر صنعت اضافه كرد: با عنایت به اهمیت آلومینیوم در تمامی كشور باید دنبال موادی باشیم كه بتوان از آن آلومییوم تولید كرد كه در این راستا اكتشافاتی انجام می شود كه یكی از مهم ترین ذخایر مربوط به نفلین سینیت می شود.
وی افزود: مردم سالیان سال است كه منتظر اجرای این پروژه هستند، از جانب دیگر بحث خودكفایی در تولید آلومینیوم از دیگر مواردی است كه باید جدی گرفته شود.
رحمانی با اشاره ای به سرمایه گذاری ۱۳۷ میلیون یورویی ایمیدرو در این طرح اظهار داشت: قرارگاه هم پیمانكاری پروژه را بر عهده می گیرد.
وی با تاكید بر ایجاد شهرك تخصصی آلومینیوم اظهار داشت: همانطور كه ایجاد شهرك تخصصی مس دنبال می شود باید به دنبال ایجاد شهرك تخصصی آلومینیوم هم باشیم.