واكنش شریعتمداری به انتقادات درباره انتصاب خبرنگاران در وزارت كار

به گزارش زیپو كالا وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در واكنش به برخی انتقادات درباره انتصاب برخی از خبرنگاران در بعضی مناصب سازمانی این وزارتخانه اظهار نمود: وزارت كار و رفاه اجتماعی دارای شركت های گوناگونی است كه به صورت طبیعی در طول كار برای مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات از افرادی كه در این زمینه دارای تجربه هستند، بهره می گیرند، این یك كار معمولی بوده كه در دوره های مختلف اتفاق افتاده است.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتقادها نسبت به استخدام برخی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در وزارت كار، اظهار نمود: نمی دانم منشاء این خبر چگونه تامین می شود؛ بعضی از اشخاصی كه در این فهرست هستند كسانی هستند كه از دوره های قبل مشغول به كار هستند، اما نمی دانم چرا از بین همه افرادی كه در وزارتخانه مشغول به كار هستند حساسیت روی اصحاب رسانه و خبرنگاران زیاد است.

وی اظهار نمود: وزارت كار و رفاه اجتماعی دارای شركت های گوناگونی است كه به صورت طبیعی در طول كار برای مسئولیت روابط عمومی و ارتباطات از افرادی كه در این زمینه دارای تجربه هستند، بهره می گیرند، این یك كار معمولی بوده كه در دوره های مختلف اتفاق افتاده است.

وزیر كار افزود: عمده استخدام ها بر مبنای قراردادهای موقت و دائمی است و استخدام رسمی تلقی نمی شوند؛ این طبیعت كار سازمان های دولتی است اما نمی دانم چرا حساسیت روی اصحاب رسانه زیاد شده است. البته بعضی از این افراد دارای تحصیلاتی در رشته های دیگر هستند كه دارای صلاحیت خدمت برای دیگر نقاط هستند و نباید آنها را از این حق طبیعی شان محروم كرد.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همینطور با اشاره به اینكه مواد ۹، ۱۲ و ۱۳ قانون پشتیبانی از حقوق معلولان در جلسه هیات جلسه دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید، اظهار داشت: بر مبنای ماده ۹ این آئین نامه كلیه معلولانی كه در دانشگاه های سراسری و غیردولتی مشغول به تحصیل شوند، امكان بهره برداری از آموزش مجانی را در قالب بودجه مصوب این ماده خواهند داشت.

وی افزود: بر مبنای ماده ۱۲ آئین نامه اجرایی تصویب شده كلیه كارفرمایانی كه نسبت به كارگیری معلولان اقدام می كنند از هزینه ای تحت عنوان «كارآیی خدمت مطلوب معلولان» بهره مند می شوند و به وسیله این منابع به مدت ۵ سال می توانند به متناسب سازی وضعیت محیط كار و به كارگیری فن آوری های كمكی جهت استفاده مطلوب تر از معلولان در محیط های كار اقدام نمایند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: همینطور بر مبنای ماده ۱۳ آئین نامه اجرایی قانون جامعه پشتیبانی از معلولان این امكان فراهم گردید كه حق بیمه كلیه معلولانی كه در كارگاه های مختلف خدماتی و تولیدی مشغول به كار هستند توسط دولت پرداخت گردد در صورتیكه كارفرمایان نسبت به ثبت اسم معلولان دارای شناسه در شناسه اطلاعات كارفرمایان در مجموعه وزارتخانه كار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی اقدام نمایند، می توانند از پرداخت سهم بیمه كارفرمای تامین اجتماعی معاف شوند و دولت آنرا پرداخت كند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمعیت معلولان تحت پوشش در كشور اظهار داشت: مجموعه معلولان ثبت نام شده در سازمان بهزیستی ۱میلیون و ۵۰هزار نفر هستند كه در سال قبل فقط از مجموعه نابینایان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در كنكور سراسری شركت كردند و ۱۴ نفر رتبه زیر هزار به دست آوردند كه شامل ماده ۹ آئین نامه اجرایی قانون جامع پشتیبانی از معلولان می شوند. همینطور شاغلانی معلول از میان این یك میلیون و ۵۰ هزار نفر می توانند از قانون مصوب ماده ۱۲ و ۱۳ بهره مند شوند.

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی همینطور درباره پیشبینی لایحه بودجه برای اشتغال زایی، اظهار داشت: هنوز لایحه را تقدیم مجلس نكرده ایم اما همه تلاش ما بر این است كه بند الف تبصره هجده قانون بودجه سال قبل را به نحو كامل تر و جامع تری با منابع تحقق یافته تری نسبت به سال قبل از محل منابع درآمدی مطمئن دولت تامین اعتبار نماییم و در بودجه ۹۹ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینكه همینطور می خواهیم در لایحه بودجه سال ۹۹ با كمك مجلس منابع درآمدی مطمئنی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به كار بگیریم، اضافه كرد: در زمینه پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی یك روند مطلوبی را پیگیری می نماییم.