قیمت نفت سنگین ایران ۲ و نیم دلار بالا رفت

زیپو كالا: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپك، تولید نفت ایران در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به ۲.۱۵۹ میلیون بشكه در روز رسید و نفت سنگین ایران دو دلار و ۵۵ سنت در هر بشكه گران گردید.

به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، گزارش اوپك بر اساس آمار منابع ثانویه نشان داده است كه تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۱۵۹ میلیون بشكه در روز رسید كه ۳۴ هزار بشكه در روز در مقایسه با تولید ۲.۱۹۳ میلیون بشكه در روز در اوت، كمتر بوده است.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپك كه متشكل از ۱۴ كشور است، در سپتامبر ۲۸.۴۹ میلیون بشكه در روز نفت تولید كرد كه ۱.۳۱۸ بشكه در روز در مقایسه با اوت كاهش داشت. تولید نفت خام علاوه بر ایران، در عربستان سعودی، ونزوئلا و عراق كاهش پیدا كرد و در لیبی، آنگولا و كنگو افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در سپتامبر ۶۰ دلار و ۳۲ سنت در هر بشكه بود كه در مقایسه با ۵۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشكه در اوت، دو دلار و ۵۵ سنت (۴.۴ درصد) افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از شروع سال ۲۰۱۹ تابحال ۶۲ دلار و ۲۳ سنت در مقایسه با ۶۸ دلار و ۷۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپك در سپتامبر دو دلار و ۷۴ سنت (۴.۶ درصد) افزایش پیدا كرد و به ۶۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشكه رسید. ارزش سبد نفتی اوپك از شروع سال ۲۰۱۹ تابحال ۶۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشكه در مقایسه با ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ بوده است.

منبع: