با انعقاد یك تفاهم نامه محقق شد اجرایی شدن رسوخ نانو فناوری در صنعت نفت، ورود شركت های دانش بنیان در فهرست وزارت نفت

به گزارش زیپو كالا با انعقاد تفاهم نامه ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نفت، فناوری نانو به این صنعت رسوخ پیدا می كند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در محل نمایشگاه بین المللی تفاهم نامه ای بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت منعقد شد.
این تفاهم نامه در جهت استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو و صنعت نفت، توسعه و ارتقای فناوری نانو جهت رفع نیازهای صنعت نفت و كمك به توسعه بازار شركت های حوزه نانو در شركت های تابعه وزارت نفت منعقد شده است.
در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: اهتمام وزارت نفت در پشتیبانی از شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها قابل تقدیر است. همینطور اقدام دیگر راه اندازی منطقه نوآوری نفت می باشد كه شخص وزیر پیگیر آن است.
ستاری افزود: با این اقدامات در دو سال آینده زیست بومی شكل می گیرد كه نیروی خلاق جوان در آن حوزه فعال می باشند.
به گزارش زیپو كالا به نقل از ایسنا، «تسهیل در ورود شركت های نانو در فهرست سازندگان و خدمات دهندگان مورد تأیید وزارت نفت»، «تدوین مدلهای جدید قراردادی در مورد استفاده از خدمات و محصولات شركت های دانش بنیان و استارتاپی حوزه نانو»، «ایجاد زیرساخت های آزمایشگاهی تخصصی برای صدور گواهی نامه های كیفیت برای كالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» و «ایجاد ساز و كاری جامع جهت احصاء نیازهای فناورانه وزارت نفت و مرتفع كردن نیازها از راه كالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» از اهداف این تفاهم نامه به حساب می آید.
در جهت این تفاهم نامه تسهیل خرید محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو، تجاری سازی محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو از محل منابع ردیف بودجه های پژوهشی و فناوری، پشتیبانی از انجام آزمایش های میدانی و ساخت بار اول در سایت های عملیاتی صنعت نفت، تدوین روش تسریع جهت قرارگرفتن شركت های حوزه نانو در وندور فهرست وزارت نفت (ذیل آیین نامه ارزیابی سازندگان برای شركت های دانش بنیان) و احصاء و تجمیع نیازهای وزارت نفت و عرضه اطلاعات مورد نیاز معاونت همچون وظایف وزارت نفت در این تفاهم نامه به حساب می آید.
همینطور سرمایه گذاری و حمایت های مالی از شركت های حوزه نانو جهت تسهیل نقش آفرینی استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان برای تأمین نیازهای فناورانه نفت از محل منابع در اختیار معاونت، همكاری در نقش های فناورانه جهت معرفی خدمات و محصولات شركت های حوزه نانو در زمینه های مورد نیاز صنعت نفت، مدیریت بانك ایده های نوآورانه با جذب افراد ایده پرداز و تیم های حل مساله، ایجاد مدلهای به هم رسانی به منظور پیگیری و انتقال فناوری و تهیه دستورالعمل های در رابطه با پذیرش ریسك و مسئولیت استفاده از محصولات و خدمات نانوفناورانه استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان حوزه نانو از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به حساب می آید.
همینطور توسعه ارتباطات بین المللی جهت جلب همكاری متخصصان و ایرانی ها خارج از كشور به منظور توسعه شتاب دهی به توسعه فناوری های بومی و پشتیبانی از نقش اختراعات داخلی و بین المللی، ثبت علامت تجاری داخلی و بین المللی، دریافت استانداردها و تأییدیه های ملی و بین المللی از دیگر وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این تفاهم نامه به حساب می آید و مدت این تفاهم نامه سه سال است.